Klacht: Dalkorting ARRIVA niet toegekend

op 11 juli 2012 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Lijn 99 (Nijmegen-Uden v.v.) wordt door 2 vervoerders uitgebaat BRENG en ARRIVA. Lijn 99 valt onder 2 concessiegebieden: het deel Uden-Grave valt onder Noord-Brabent, Grave-Nijmegen onder Stadsregio Arnhem-Nijmegen. Dalkorting Oost Nederland geldt onder meer in gehele Stadsregio Arnhem-Nijmegen in alle bussen die daar rijden. Dus ook in de bussen van ARRIVA.
ARRIVA houdt niet alleen een eigen ritprijs op na, de kaartlezer berekent ook geen Dalurenkorting. Klachten met ARRIVA heeft tot dusver niks opgelost.

Er werd aanbevolen om een Dalproduct Noord-Brabant op de chipkaart te laden, als ik met Lijn 99 korting wil hebben, of dat ik maar met een bus van BRENG moest reizen. Ik wil graag voor alle gemaakte ritten met lijn 99 dat de Dalkorting (20%) alsnog toegekend wordt en de teveel betaalde bedragen alsnog gerestitueerd zien. Tenslotte zou ik ARRIVA willen voorstellen hun leesapparatuur dusdanig in te stellen dat tussen Grave en Nijmegen de kortingsproducten van BRENG worden erkend en juist berekend worden.

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 juli 2012 om 09:58 geantwoord

Hartelijk dank voor uw reactie via de website klacht.nl. We stellen het op prijs dat u uw ervaringen met onze dienstverlening laat weten. Wij kiezer er voor om uw reactie via ons eigen registratiesysteem op te lossen, dit geeft ons een betere mogelijkheid om uw reactie snel en op de juiste wijze af te handelen.
U kunt uw reactie rechtstreeks bij ons achterlaten via https://www.arriva.nl/nc/klantenservice/neem-contact-op

Wij wensen u nog een Goede Reis!

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Arriva beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door Beldaafje