Klacht: Ondeugdelijk werk, foute kap, komen afspraken niet na.

op 11 januari 2018 over Dakcontrol in de categorie Aannemers

Op de eerste afspraak voor schoorsteenvegen, camera-inspectie en aansluiten houtkachel werden we een half uur voor de afgesproken tijd gebeld; ze hadden geen aansluitmateriaal bij zich en ik kon beter een andere afspraak maken. Natuurlijk had ik de week ervoor telefonisch tot in detail alle maten doorgegeven. De mannen hadden blijkbaar geen zin.
In eerste instantie kon de nieuwe afspraak pas een week later gemaakt worden, een paar uur later toch al na vier dagen, met de garantie dat de kachel meteen werd aangesloten als we het eens waren met de kosten. We wilden graag van onze nieuwe houtkachel gaan genieten, dus toch maar laten komen. Moest er opeens een nieuwe schoorsteenkap op; eentje die roteert want uit de inspectie was gebleken dat de schoorsteen nat is van binnen. En de afdekplaat had een scheurtje dat gerepareerd moest worden. Alles bij elkaar bijna €1000,- contant betalen! Kachel aansluiten ho maar; weer de smoes dat ze niet het juiste materiaal bij zich hadden. Tweede keer dus dat de afspraak niet werd nagekomen.
Voor het aansluiten van de kachel moest een nieuwe afspraak ingepland, weer een week later. Zou voor 2 man de hele dag werk zijn. Zogenaamd met wat korting €1100,-. Na twee nachten slecht slapen hebben we dat afgezegd. Via de kachelverkoper kwam een installateur die de kachel binnen 2 uur tijd aangesloten èn brandend had, met koffiepauze tussendoor! Kosten €150,-!
Na een week was het stormachtig weer. We hoorden ’s nachts wat langs rammelen over de stenen, dachten aan een bloempot oid. Bleek de gloednieuwe, roterend kap van €398,- ex BTW te zijn! Een geluk bij een ongeluk want toen konden we de kap pas bekijken en zien dat het geen vonkenvanger was. Daar hadden wij uitdrukkelijk wel om gevraagd ivm de rieten kap en de brandverzekering daar voor.
Vandaag zou de afgewaaide kap vervangen worden door een kap die wel vonken afvangt. Weer komen de mannen van Dakcontrol hun afspraak niet na. Het is inmiddels donker en we zijn niet afgebeld…

Als we het geld voor de afgewaaide kap terug krijgen zodat we een ander bedrijf dat wel deugdelijk werk levert kunnen inschakelen voor een schoorsteenkap die wél vonken afvangt.

Alle klachten die gemeld zijn door Woester