Klacht: Herstelwerk ten gevolge van ondeugdelijk werk aan eindstuk van splinternieuwe goot na een hal jaar nog altijd niet uitgevoerd.

Breeze 77 op 16 oktober 2019 over Dakbeheer Antoinette in de categorie Aannemers

Geachte meneermevrouw,

Afgelopen voorjaar is door de eigenaar: van dakbeheer Antoinette BV ’s Hertogenbosch, plus twee van zijn werknemers, een nieuwe zinken dakgoot en nieuwe daklijst aan de zijkant van mij huis aangebracht. Factuur(nummer) 20190035 ad 28 april ad 3.5.02, 98 euro heb ik in mei voldaan.

Gezien echter het eindstuk van de gootde kraallijst niet naar behoren gedaan was, dit kans op lekkage zou geven, de eigenaar de laatste dag van werkzaamheden geen extra materiaal voor het herstellen ervan bij zich had, zei hij mij dat hij op een andere dag terug zou komen om het eindstuk in orde te maken. Ook zou hij die dag dan het gat dat in mijn slaapkamermuurkast ontstaan was door hun werkzaamheden dichten. Eveneens zou hij een lekkage verhelpen tussen de goot van mij en de buren voor 75 euro, hetgeen eveneens nog niet is gebeurd.

Na ’n klein half jaar eindeloos heen en weer bellen en mailen zijn de herstelwerkzaamheden echter nog altijd niet uitgevoerd.

Wel werd ik vrijdag 11 oktober naar aanleiding van opnieuw een mail van mijn kant naar Dalbeheer Anrttoinette, gebeld door de vrouw van de eigenaar die me meedeelde dat er zaterdag 12 oktober een werknemer bij mij zou komen kijken. Ik attendeerde haar er echter op dat – kijken – geen zin had (herstelwerkzaamheden waren immers bekend) maar dat de herstelwerkzaamheden – uitgevoerd – diende te worden waarop ik een vaag antwoord kreeg.

Zaterdag 1 oktober kwam er inderdaad een werknemer kijken, dezelfde werknemer die ook de dakgoot en daklijst met zijn collega en de eigenaar zelf had aangebracht. Hij begreep helemaal niet waarom hij naar mij gestuurd was om – te kijken -. Werkzaamheden uitvoeren kon hij n.l. niet, had geen materiaal ervoor plus zei hij mij dat er laswerkzaamheden aan de nieuwe goot (en de goot van de buren en mij) te pas zouden komen, die hij niet uit mocht voeren omdat hij geen lasdiploma heeft. (Goed, ik heb nog nimmer gehoord dat er laswerkzaamheden aan een goot te pas komen maar dat ter zijde). Ook attendeerde de werknemer mij dat erop dat het belangrijk was dat het eindstuk van de gootde kraallijst in orde gemaakt dient te worden, gezien de dakgoot anders zal gaan lekken.
Er lijkt al een soort van vochtplek aan de onderkant van het eindstuk van de nieuwe dakgoot, maar kan zelf niet beoordelen of dit reeds een aanvangende lekkage betreft. Mocht er echter lekkage ontstaan, dan zal ik alle toekomstige schade op Dakbeheer Antoinette verhalen.

De vrouw van de eigenaar vertelde me dat de eigenaar recent van ’t dak gevallen is, dat hij zelf maandenlang niet kan werken. Maar ik meen dat geen excuus gezien van mei tot oktober de herstelwerkzaamheden evenmin zijn uitgevoerd.

Met vriendelijke groet.
Mevrouw Angela Burford

Ik ben tevreden wanneer:
Het eindstuk van de gootde kraallijst zo spoedig mogelijk naar behorenlekvrij hersteld wordt.
Wanneer het gat in mijn slaapkamermuurkast netjes gedicht is.
De lekkage tussen de dakgoot van mij en de buren gemaakt Dit laatste is optioneel. Als dakbeheer Antoinette die opdracht niet wil uitvoeren, dan wil ik dit echter wel van hun weten zodat ik voor die klus een ander dakbedrijf kan inhuren. Dit gedeelte hoorde immers niet tot het maken van een nieuwe dakgoot plus nieuwe daklijst.

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Dakbeheer Antoinette nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Breeze 77