Klacht: dagvaardingen en dwangbevellen

op 10 september 2018 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Ik heb 2 openstaande bedragen bij 2 verschillende bedrijven. Syncasso heeft een dwangbevel in de bus gedaan waarop ik gebeld heb om uit te leggen dat ik inderdaad 2 openstaande bedragen heb staan maar dat ik ver gevorderd ben in mijn aanvraag schuld hulpverlening en dat deze twee posten ook meegenomen zijn met het inventariseren van de schulden. Hun antwoord was we kunnen geen uitstel van betaling geven. De volgende dag is er weer een deurwaarde aan de deur geweest met een dagvaarding. Ik heb een brief gestuurd wederom mijn situatie uitgelegd en een kopie van een brief van de gemeente die mijn aanvraag aan het behandelen is.Ook uitgelegd dat het voor beide posten geld. Dit zeker een week voor de zitting. Er is nooit een reactie op deze brief gekomen. Ik ben naar de zitting gegaan en hetzelfde aan de rechter uitgelegd. Ik ben veroordeeld tot het betalen van de schuld en proceskosten en salaris van de deurwaarde. Na een dag of twee zijn ze weer aan de deur gekomen met een dwangbevel van de andere openstaande post die ik betrokken heb in mijn brief met uitleg. 2 dagen daarna zijn ze weer aan de deur geweest met een vonnis van de rechter met veroordeling tot betaling. Ik vermoed dat het niet hierbij blijft maar dat ze hierin door zullen gaan. Mijn schuld is momenteel 1336 meer dan mijn originele schuld.

Wanneer ze niet meer aan mijn deur komen. Mijn situatie veranderd niet door aan de deur te komen. Ik heb tel contact gehad en een brief gestuurd met bijlage met uitleg van mijn situatie. Het advies van de rechter en hulpverlener is de schuld mee nemen in de schuldsanering wat ik aan het doen ben. Meer kan ik niet doen. Ik wil me op hun advies beroepen.

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Syncasso

Bericht van Syncasso

3 maanden geleden - Wij nemen geen klachten meer in behandeling van externe klachtensites. Bent u ontevreden over de werkzaamheden van Syncasso of één van haar medewerkers, dan vragen wij u om daarover een klacht rechtstreeks bij ons in te dienen. Dat kan heel makkelijk en eenvoudig via onze website: https:www.syncasso.nlcontact-opdrachtgeversklachten.

Reactie van de melder van de klacht Scholie

3 maanden geleden - Beste Marcello, Mijn klacht en dossier nummer staat hier omschreven en bij dezer bij U bekend. Moet ik dezelfde klacht weer indienen op de site van Syncasso. Het zou fijn zijn als u een reactie geeft op mijn brief ipv deurwaardes naar mijn deur te sturen. Het scheelt ons beiden tijd en geld. Jammer van uw strategie om financieel kwetsbaren op deze manier nog meer schulden op te leggen. Groetjes

3 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Syncasso nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Scholie