Klacht: Dagkaart gerekend in gebied kort parkeren

op 08 april 2020 over Parkmobile in de categorie Parkeren

Ik ging parkeren op de steynlaan in Zeist, dit is kort parkeren met een maximum van 90 min, zone 3701. Dit was op 18 maart.
Parkmobile gaf alleen zone 3703 rayonvergunninghouders aan en rekende dus € 15,00. Dit was pas de 2e x dat ik gebruik maakte van parkmobile
Ik parkeerde daar om 17.50 uur en betaald parkeren is tot 18.00 op de steynlaan.
Dus nu heb nu moet ik parkmobile € 15,27 betalen voor 10 min parkeren!
Communicatie hierover gaat stroef, telefonisch contact niet mogelijk, je wordt doorgeschakeld naar een mobiel nr waar je de voicemail krijgt.

Via app duurt het vaak een dag voordat ik antwoord krijg en het antwoord is dan dat ik zelf akkoord heb gegeven voor de betaalactie en dat ze uit eenmalige coulance vanuit parkmobile zelf een korting van € 5,- kunnen aanbieden bij een volgende parkeeractie.

Ik ben tevreden als ik betaal waar ik voor geparkeerd heb, 10 min dus!

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Parkmobile over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Parkmobile in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Parkmobile een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Parkmobile

Heeft op 13 mei 2020 om 10:59 geantwoord

Beste mevrouw van Pel,

Jammer om te lezen dat u ontevreden bent over Parkmobile en de geboden coulance. Wij zijn wel degelijk telefonisch bereikbaar op 09006665666 (lokaal tarief). U kunt ons echter niet telefonisch bereiken op het telefoonnummer wat wij gebruiken voor WhatsApp. Dit is immers het nummer voor WhatsApp en niet voor de telefonische klantenservice.

Zoals te zien is op de screenshot die u heeft ontvangen m.b.t. de tarief informatie op de website van de gemeente is het niet mogelijk om per minuut te parkeren in de zone waar u heeft geparkeerd. Daarbij hebben wij duidelijk aangegeven d.m.v. een pop-up dat u op het punt stond een dagkaart aan te schaffen met de kosten van de dagkaart erbij vermeld. U bent hier akkoord mee gegaan.

Wij zijn vanuit Parkmobile coulant geweest door u een parkeertegoed aan te bieden ondanks dat er vanuit onze kant géén fout is gemaakt m.b.t. de berekende parkeerkosten. De parkeerkosten zijn immers correct berekend n.a.v. het opgestelde tarief door de gemeente.

Ik wens u een prettige dag toe mevrouw van Pel.

Met vriendelijke groeten,

Parkmobile Customer Support ^RG

Heeft op 13 mei 2020 om 21:03 geantwoord

De informatie klopt niet, de pop up die verschijnt betreft een andere parkeerzone namelijk 3703, dat is de wijk die erachter ligt. Ik stond geparkeerd in zone 3701!

Als dat aangepast wordt zodat de juiste zone aangegeven word, dan ben ik tevreden. Zodat dit anderen parkeerders niet meer overkomt. Ik accepteer de € 5.00 coulance, anders wordt dit een eindeloos verhaal. Ik heb er in ieder geval van geleerd om heel goed te checken welke zone aangegeven wordt.

Met vriendelijke groet, Desire van Pel

Alle klachten die gemeld zijn door Daisynr1