Klacht: Slechte tas van Crumpler

op 18 februari 2014 over Crumpler in de categorie Tassen

Ik kocht een Crumpler tas (Dr. Royale) in de Crumpler Store in Utrecht. De tas vertoonde na enkele keren gebruikt te hebben al erg veel lelijke gebruikerssporen en zelfs lichte beschadigingen. Ter versteviging bevind zich in de naden van de voering een stevige plastic draad, deze kwam na enkele weken al door het leer heen geprikt naar buiten. Ik heb de tas alleen over mijn schouder gedragen en er niets bijzonders mee gedaan, een standaard stoffen tas gaat vreemd genoeg langer mee dan deze dure leren tas van Crumpler.
De tas werd ingenomen door Crumpler en onderzocht, het bleek om een productiefout te gaan. Ik kon een nieuwe krijgen of een tegoedbon, maar omdat de tas ook snel lelijk werd wilde ik geen nieuwe uiteraard! Een ander alternatief voor leer heeft de winkel niet en daarom zit ik nu al 3 jaar met waardeloze tegoedbonnen. Ook had ik een tas nodig op dat moment,

En let op: op de website van Crumpler staan veel mooie reviews van gebruikers vermeld, meestal alle 5 sterren als waardering. Ik heb een eerlijke review geschreven (geen modder gooien) en 1 ster gegeven.. maar mijn review werd niet geplaatst.. om te kijken of Crumpler selectief was met haar beoordelingen, heb ik het later nog eens geprobeerd met een hele goede review met 5 sterren, en je raad het al.. deze werd wel geplaatst! Ik heb Crumpler hierop gewezen, en er nooit meer iets van gehoord.. maar nu is ook mijn goede review van de site gehaald. Het is natuurlijk ook wel logisch dat een bedrijf dat zijn producten verkoopt niet wil adverteren met lage klantbeoordelingen.. maar helemaal eerlijk is het natuurlijk niet. Crumpler heeft mij niet goed geholpen, en waren niet bereid op herhaaldelijk verzoek het geld terug te geven, het heeft mij veel tijd en energie gekost.. ik hoop dat ik met mijn ervaring iemand kan behoeden voor de aankoop van leren producten van Crumpler.

Crumpler heeft zogenoemd voldaan aan de wet door mij een alternatief te bieden in de vorm van omruiling en tegoedbonnen, maar feitelijk kan ik er niets mee. Ten tijden van mijn aankoop was er geen alternatief voor leer, en als je op dat moment een tas nodig hebt kun je niet wachten op de nieuwe collectie.. en laten we eerlijk zijn, Crumpler is geen merk van het leer, want zelfs nu 3 jaar later verkoopt het ditzelfde model tas nog, niets nieuws onder de zon. Ik zie liever mijn geld terug in plaats van nutteloze tegoedbonnen die ik zelfs op Marktplaats niet kan verkopen. Ik ken ook bedrijven waar ik met ontevredenheid direct uit mijn lijden verlost wordt, maar Crumpler heeft erg veel moeite met het water bij de wijn doen. Niet slim, want mijn ervaring leeft al jaren na aankoop nog steeds voort en zorgt ook nog voor negatieve reclame (zowel product als probleem-oplossend gerelateerd) en dit zal ik blijven doen, totdat ik niet meer in het bezit ben van mijn tegoedbonnen.. ik verzoek Crumpler mijn bonnen alsnog in te nemen!

Alle klachten die gemeld zijn door notmycupoftea