Klacht: Crediteren van teveel berekende kosten duurt erg lang

op 18 januari 2012 over Youfone in de categorie Mobiele Telefonie

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De factuur waarop het verbruik van november 2011 was erg hoog. Bij navraag bleek dat alle kosten die berekent waren, buiten de bundel waren berekent, terwijl alle kosten (telefonie en sms) gewoon binnen de bundel vielen.

Resultaat: een rekening van 32,69 euro voor een factuur die 3,56 euro had moeten zijn.

Na telefonisch overleg en een email, zou dit bedrag bij de volgende factuur gecrediteerd worden. In de email staat dat het ook de daarop volgende maand kan zijn.

Vandaag de nieuwe factuur ontvangen, maar de creditering is nog steeds niet rond.

Bij telefonische navraag, bleek dat er heel veel klanten waren waar het fout was gegaan en dat de facturen handmatig stuk voor stuk moeten worden uitgezocht en gecorrigeerd.

Ik vind het belachelijk dat ik als klant de dupe wordt, van fouten van Youfone en dat het dan ook nog eens 2 maanden duurt om dit te corrigeren.

Toen ik aangaf dat ik dan de rekening zou storneren (van 32,69 euro) werd er gedreigd met hoge kosten!

Gewenste Oplossing:

Ik wi binnen 1 week na dato het teveel betaalde bedrag gewoon teruggestort hebben op mijn rekening. Desnoods berekenen ze dan maar achteraf wat ze nog tegoed hebben (namelijk 3,56 euro)

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

Youfone

Heeft op 20 januari 2012 om 13:26 geantwoord

Geboden Oplossing:

opgepakt met de klant.

Reactie van de melder van de klacht michel.ebbens

5 jaren geleden - ondanks bericht van youfone dat het is opgelost is er nog niets opgelost. ze hebben in een mail geschreven dat ze met een antwoord zullen komen. maar tot op vandaag nog niets gehoord.

Heeft op 30 januari 2012 om 12:21 geantwoord

Youfone heeft helemaal niets "opgepakt met de klant"!

Reactie van de melder van de klacht michel.ebbens

5 jaren geleden - 30 januari 2012: Nog steeds geen enkele reactie van Youfone. Kennelijk is het erg moeilijk om fouten binnen hun organisatie op te lossen. Ik ga me beraden op een andere provider. Deze houding is voor een bedrijf onacceptabel en kennelijk is het voor Youfone niet van belang om klanten te behouden. Kortom: amateurisme alom!

Reactie van de melder van de klacht michel.ebbens

5 jaren geleden - Reactie van 19 februari 2012: Geachte, Bedankt voor uw e-mail. Wij hebben nagekeken voor u of de verrekening heeft plaats gevonden. Echter heeft u gelijk. De verrekening is niet gebeurt. Wij hebben dit utigezet naar de juiste afdeling. Onze excusses.

Reactie van de melder van de klacht michel.ebbens

5 jaren geleden - ik heb nog steeds geen stuiver terug gezien en het is nu juli 2012

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door michel.ebbens