Klacht: Creditcard zo maar geblokkeerd

op 08 juli 2016 over International Card Services in de categorie Creditcards

Nadat International Card Service mij via een email een aanbod deed om mijn limiet te verhogen, ging ik hier op in. Aangezien de vakantie er aan komt, leek mij dit wel voordelig. Mijn limiet was € 1250, en ik wilde het verhogen naar € 1500. Deze creditkaart had ik inmiddels ruim 20 jaar en maakte er alleen gebruik van voor kleine betalingen. Na ca. 2 weken kreeg ik antwoord, dat gezien mijn inkomen (AOW en pensioen) en een lopend krediet ik niet in aanmerking kwam voor verhoging. Tevens werd mijn kaart geblokkeerd voor verder gebruik. Ik heb daarop gebeld met de klantenservice, waar een onbeschofte medewerker mij te woord stond. Regels zijn regels zei hij, ondanks dat aangaf dat ik nooit een wanbetaler was geweest, altijd keurig alles terugbetaalde. Maar hij was onverbiddelijk. Als mijn inkomen zou veranderen (ha, ha, alsof de AOW veranderd), en mijn krediet zou afgelost zijn, dan kon ik weer in aanmerking komen. Ik voel mij zo gediscrimineerd. Er wordt dus niet gekeken hoe je als klant bent en was, hoe lang je een klant bent, of je een wanbetaler bent, nee, regels zijn regels. Als zij het aanbod niet hadden gedaan, had ik er niet eens aan gedacht. En dat voor € 250.

Deblokkering van de credit card

Alle klachten die gemeld zijn door Gonny001