Klacht: “cosmetische schade”

op 23 maart 2017 over Dynafix in de categorie Reparatie- en onderhoud diensten

Afgelopen weken ben ik nogal bezig geweest met de verzekering. Mijn mobiel was gevallen, daardoor was mijn scherm en behuizing flink beschadigd.
Na het eerste telefoongesprek zijn de klachten doorgegeven en is er een afspraak gemaakt om mijn mobiel te repareren. Hierbij werd verteld dat er wel een eigen risico van 45 euro per gebeurtenis aan vastzit.

bij deze reparatie is het volgende geschreven: Maddy: scherm is gebarsten, gele vlekken in display, behuizing is beschadigd (zijkant en achterkant , knopje om tst op stil te zetten is beschadigd), tst valt uit op willekeurig batterijpercentage, batterijpercentage is niet betrouwbaar

Ik krijg een mobiel teruggestuurd die nog steeds de beschadigde achterkant heeft met diepe groeven bij de volume knop. Ook heeft het scherm nu een scherpe rand(scherm zit dieper dan de rand van het toestel?) en zit de home-knop los.

Mobiel weer teruggestuurd met deze klachten. Vandaag krijg ik een email dat de diepe groeven vallen onder “cosmetische schade”. Dit is voor het eerst dat ik hiervan hoor en voel mij in de zeik genomen. Deze polisvoorwaarde had mij vóór het verzenden moeten worden verteld.

Ik ben tevreden als Dynafix zonder verdere kosten (naast de € 45,- waar ik al akkoord mee ging, zoals blijkt tegen beter weten in) mijn behuizing ook repareert.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Dynafix

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Dynafix over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Dynafix in behandeling genomen

Bericht van Dynafix

6 maanden geleden - Geachte klant, Bedankt voor uw bericht. Vervelend om te vernemen dat u het niet eens bent met het verloop van de eerder uitgevoerde reparatie. In ons systeem kunnen wij zien dat u hierover reeds eerder contact heeft opgenomen met onze klantenservice. In dit contact is u doorgegeven dat wij reparaties uitvoeren conform de voorwaarden die de verzekering aan een reparatie stelt. Dit houdt in dat cosmetische schade welke de werking van het toestel niet beïnvloed, niet hersteld zal worden. Wanneer u het niet eens bent met deze regeling kunnen wij u alleen adviseren om contact op te nemen met de verzekeraar om dit bespreekbaar te maken. Wij kunnen de door u voorgestelde oplossing spijtig genoeg niet honoreren. Ervan uitgaande u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Dynafix Wecare-team.

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Dynafix een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Dynafix

Heeft op 10 mei 2017 om 12:26 geantwoord

Geachte klant,

Wij hebben na ons bericht spijtig genoeg niets meer van u mogen vernemen, wij gaan er dan ook van uit dat de klacht afgehandeld is.

Dynafix WeCare Team.

Alle klachten die gemeld zijn door KaaHinder