Klacht: Coronaregels worden genegeerd, reserveren niet mogelijk.

op 07 juni 2021 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Nu de Basic-Fit eindelijk weer open mocht snel weer heen gegaan. Reservering gemaakt, en op de deur van de sportschool staat hoe veel mensen er maximaal binnen mogen zijn. Fijn dat ze het zelf aan geven maar ze houden zich er totaal niet aan. Er zijn veel te veel mensen binnen, iedereen loopt veel te dicht langs me, mensen geven elkaar handen en knuffels als ze binnen komen, niemand maakt apparaten en materiaal schoon als ze het gebruikt hebben. Intussen zijn de medewerkers van Basic-Fit nergens te bekennen. De korte tijd dat ik binnen ben geweest een erg onveilig gevoel gehad en eerder weg gegaan.
Hierna heb ik contact opgenomen met Basic-Fit via de telefoon om verhaal te halen. Hier wordt ik aangesproken alsof ik me maar een beetje aan het aanstellen ben, en ze kunnen er ook niks aan doen, als het aan hun lag waren de regels er helemaal niet meer in de sportschool (dat is juist het tegenovergestelde van wat ik wil). Uiteindelijk komt er niks uit en wordt er gewoon opgehangen.
Aangezien ik toch graag wilde sporten, heb ik op een ander moment in de ochtend een gymtime gereserveerd. Deze afspraak heb ik via de app in mijn agenda laten zetten, maar als ik later kijk staat hij niet meer in de app. Nou goed, kan een keer gebeuren, ik probeer het opnieuw. Dus weer een reservering, afgelopen donderdag, ook die in mijn agenda laten zetten, en wéér is hij donderdagmiddag uit de app verdwenen. Begint toch wel vervelend te worden, maar heb het tóch nog weer een keer geprobeerd, en een gymtime geboekt voor vanmiddag. Nu check ik de app en is ook deze reservering verdwenen en vandaag en morgen zijn ze alweer volledig volgeboekt.
Ik heb net weer contact gehad met Basic-Fit en ze doen gewoon alsof ik tegen ze loop te liegen over de reserveringen. Ik zou dat nooit gedaan hebben want dan waren ze wel in het systeem zichtbaar geweest en ze kunnen me niet zomaar naar binnen laten omdat ik zeg dat ik heb gereserveerd. Ook nu wordt de telefoon gewoon opgehangen terwijl ik nog een vraag aan het stellen ben.
Inmiddels heb ik mijn abonnement opgezegd, wat pas over 30 dagen in gaat. In de tussentijd heb ik dus wel voor 2-3 maanden betaald terwijl ik gewoon niet kan komen sporten als ze mijn reserveringen eruit blijven gooien. Weet niet of dit komt omdat het systeem niet werkt of omdat ik eerder heb laten weten niet blij te zijn met de gang van zaken. In ieder geval kan de klantenservice nog wel een upgrade gebruiken, zo ga je niet met mensen om.

In ieder geval antwoord op mijn vragen waarom clubs en klanten zich niet aan coronaregels gehouden worden én waarom ik niet meer kan reserveren. Compensatie gaat toch niet gebeuren, ga er vanuit dat ik €60 heb weggegooid.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 08 juni 2021 om 07:38 geantwoord

Beste Dieuwke,

Bedankt voor het kenbaar maken van jouw klacht. Dit waarderen wij enorm!

Wat vervelend om te vernemen dat je deze ervaring met ons hebt. Dit kan en mag de bedoeling niet zijn!

Het is uiteraard van groot belang dat de regels worden nageleefd. Dit zodat wij onze leden veilig en verantwoord kunnen laten sporten. Ik heb jouw feedback daarom direct doorgestuurd naar de juiste personen binnen de organisatie, om dit onder de aandacht te brengen. De verantwoordelijke van de betreffende club zal dit verder oppakken.

Eind vorige week en in het weekend hebben wij te maken gehad met een (korte) technische storing in Gymtime. Excuses hiervoor! Inmiddels is deze storing verholpen en zou alles weer moeten werken zoals het hoort. In de administratie kan ik zien dat het gelukt is om een reservering te maken voor woensdag 9 juni.

Nogmaals oprechte excuses voor het ongemak!

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht je nog andere vragen hebben, dan hoor ik dat graag.

Team Social Basic-Fit

Alle klachten die gemeld zijn door DMack