Klacht: Corona annulering – Benadelen klanten

Peter Goedhart op 27 april 2020 over Natuurhuisje in de categorie Vakantieparken

Van 16 tot 20 maart zou mijn moeder in vakantiehuisje De Knotwilg verblijven in Molenschot via natuurhuisje.nl. Voor dit verblijf had zij gespaard en dit bedrag vooruitbetaald aan natuurhuisje.nl. Deze periode bleek het beginstadium van de corona-crisis te zijn waardoor een vakantie naar Noord-Brabant geen optie was. Er vanuit gegaan werd dat de organisatie (natuurhuisje.nlde verhuurder) ook niet het vakantiehuisje onder deze omstandigheden wilde aanbieden. Heb je een huisje gehuurd bij een particuliere verhuurder? Dan adviseert de Consumentenbond om contact op te nemen met de verhuurder. Omdat dit een bizarre situatie is moeten de huurder en verhuurder proberen er samen zo goed mogelijk uit te komen. Dus contact opgenomen met vakantiehuisje De Knotwilg in Molenschot. Zij verwezen direct door naar natuurhuisje.nl en gaven aan dat omboeken naar een andere periode niet mogelijk was. Dus contact gezocht met natuurhuisje.nl die het volgende gereed had als ‘oplossing’: 10% korting bij een nieuwe boeking plus het niet hoeven te betalen van servicefeeboekingskosten van € 19,95 (https:faq.natuurhuisje.nlarticles51515-krijg-ik-mijn-geld-terug). Kortom, de klant wordt hierdoor enorm benadeeld. Dit is verre van “er samen zo goed mogelijk uit komen”. Ronduit schandalig. Dat je hiervoor kiest als organisatie (natuurhuisje.nl en de particuliere verhuurder De Kotwilg in Molenschot) om onder deze omstandigheden jezelf honderden euros toe te eigenen in plaats van een gepaste oplossing aan te bieden, daar zijn geen woorden voor. Een slechtere behandeling van klanten en een slechtere reclame is niet mogelijk.

Het retourneren van het door mijn moeder gespaarde en vooruitbetaalde bedrag in de vorm van een terugbetaling of voucher is de gewenste oplossing.
De organisatie dient voor de misgelopen gelden aanspraak te maken op het noodpakket vanuit de overheid. Deze aanvraag kan worden ingediend bij de betreffende gemeente waar het bedrijf staat ingeschreven.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Natuurhuisje over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Peter Goedhart