Klacht: Geen actie en geen reactie

op 06 mei 2018 over Cornerstone Vastgoed in de categorie Vastgoed

Cornerstone Vastgoed heeft een half jaar geleden een pand waarin ik woonachtig ben gekocht aan de Vanspilbergenstr 166 te Amsterdam.
Daarbij zijn er gebrekken aan het gebouw naar voren gekomen die al eerder speelde plus zaken op financieel gebied die nog opgelost moesten worden:
-de lift in het pand ( ik woon 7 hoog) is regelmatig stuk en staat vaker stil dan dat ie werkt. Meer dan 25x in 2 maanden. Cornerstone schreef dit toe aan liftbedrijf Orona.
Ze zijn zonder overleg met bewoners met lift NV in zee gegaan waarbij blijkt dat zij exact dezelfde problemen ondervinden en vaak langs moeten komen. Tis zelfs zo erg dat monteurs mij( aangezien ik op de bovenste verdieping woon en mijn huis toegang verschaft naar het dak waar de liftkamer staat) laten zien hoe ik de lift moet resetten omdat zij ook niks kunnen doen. Er zijn verbouwingen aangekondigd maar er word niet met mij overlegd of met andere bewoners gecommuniceerd wanneer dit zou moeten zijn. Daarnaast zou de lift dan ook zonder ons dit te laten weten 2 weken niet werken( info komt van lift NV, het huidige onderhoudsbedrijf)
– de hydrofoor die de waterdruk verzorgd in het gebouw is regelmatig stuk waardoor er geen water is en daar is meedere malen melding van gemaakt maar daar is nog nooit op gereageerd.
-ik betaal 1350 huur plus 130 energiekosten per maand met de kanttekening dat er afrekeningen periodiek zouden zijn om de juiste kosten te bepalen. Hierbij ben ik relatief gezien amper thuis ( minder dan 10 dagen per maand sinds het laatste half jaar) en bleek ook nog eens eind december 2017 dat ik sinds mijn intrek in mei 2016 nog nooit de verwarming had aangehad omdat deze nog dicht stond. De energiekosten zullen dus erg laag zijn geweest. Cornerstone vastgoed weigert een afrekening te maken of dit uberhaupt aan te kaarten.

Ze zijn verschillende malen gemaild( 33 keer en er is ongeveer 5 a 6x met inhoud gereageerd. Allemaal inhoud trouwens die nooit zaken wilde oplossen maar excuses voor verzinde mbt het falen.

Dit heeft mij doen besluiten een gedeelte huur in te houden vanaf januari om iets te forceren. Zelfs daarop geven ze geen gehoor.

Er is een aantal keren met hun gebeld waarbij ze niet 1 afspraak zijn nagekomen die is gemaakt. Dit maakt dat mail in mijn ogen de enige manier is om iets vast te leggen met dit bedrijf

Ik ben tevreden als alles is opgelost en alles werkt zoals het hoort en er compensatie is voor de geleden schade en onbewoonbaarheid van het huis.

Alle klachten die gemeld zijn door Niels Brands