Klacht: copy van pas en kredietkaart???

op 26 december 2012 over Light in the box in de categorie Internetshops - Elektronica

Na anderhalve dag na de bestelling en volledige betaling van mijn product werd mij een mail gestuurd met een ticketnummer voor een antwoord op mijn vraag. Om dit ticketnummr op de site terug te vinden heb ik al vrij lang moeten zoeken…
Er werd me gevraagd om een DUIDELIJK LEESBARE foto van mijn creditcard en men paspoort te versturen om aan te geven dat ik wel de rechtmatige eigenaar ben en om zo fraude tegen te gaan??? Waarom moet ik bewijzen wie ik ben? Als ik met een gestolen creditcard transacties wil uitvoeren is het ook helemaal niet moeilijk om een foto te tonen van het paspoort dat in dezelfde gestolen portefuille zit…
En dan mijn belangerijkste bezwaar! Wie geeft er nu een foto van zijn visa-kaart? Dit is om problemen vragen … Ik ben al argwanend om online aankopen te doen met een creditcard en nu vragen ze er nog een mooie foto van??? Denk toch dat ik maar eerst eens contact opneem met mijn bank om hen op de hoogte te stellen van deze (frauduleuze) praktijken

Dat mijn producten die ik betaald heb met mijn Visakaart binnen de belooofde drie tot vijf dagen geleverd worden zonder dat ik eerst nog fotootjes ga moeten versturen van kredietkaarten en paspoort

6 jaren geleden - Ik heb Light in the box een herinnering gestuurd dat deze klacht nog niet in behandeling is genomen.

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Light in the box in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Light in the box een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Light in the box

Heeft op 31 december 2012 om 04:08 geantwoord

"Beste klant,

We vinden het erg vervelend om te horen hoe uw bestelling bij LightInTheBox.com is verlopen. Onze welgemeende excuses voor het probleem en veroorzaakte ongemak.

Dit is enkel een controle om fraude met uw creditcard tegen te gaan. Wij vragen hiervoor om uw begrip.

Wij hebben uw bestelling gecontroleerd en u zojuist een email gestuurd met daarin meer informatie over de status van uw pakket. Mocht u hierover nog verdere vragen hebben, dan kunt u contact met ons opnemen in een antwoord op de verstuurde e-mail.

De Klantendienst
Lightinthebox
"

6 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Light in the box beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door alf75