Klacht: contract ontbinden

op 07 oktober 2017 over Makelaars Algemeen in de categorie Makelaars

Op 17 Maart 650eur betaald voor het verkopen van onze huis aan Elzenaar Makelaars – Driebergenstraat – Den Haag. We wonen er in met 2 wolvassenen en 2 kinderen dus is het best vol en het leegmaken is voor ons geen optie. Het is een oude huis (ong. 1920), niet in perfect staat, met sporen van een lakkage en die zeker wat onderhoud nodig heeft, Daroom is de koopprijs wat lager. Ik heb wel mijn best gedaan om het zo goed mogelijk te presenteren en zeker was het schoon en netje. Zo slecht was het niet aangezien de derde bezoeker het wou kopen! Het was 04 April. Ergens in Mei hebben we de koopovereenkomst getekend. Voor 1 Augustus moesten we de huis aan de aankoper geven.
We waren niet zeker over een lakkage. Dak onderhoud wel ingepland door de VvE en geld is al in de pot. De heer Michiel Spiker laat iemand bij ons komen om de lakkage te kijken. De dak moet gerepareerd worden, zeggen ze. Geen probleem, Ik bel meteen de bedrijf die door de Makelaar werd geadviseerd om een preventief te vragen en de dak zo snel mogelijk te laten repareren. De bedrijf vond dat de vlek niet door de dak kwam maar door een slecht ventilatie. Nog makkelijker. Ik geef het door. De heer Michiel Spiker vind het een \\\”vreemde verhaal\\\”. 10 minuten daarna belt de heer Spiker me terug zeggende dat de koper zich bedacht had. Ik wist niet eens dat hij de contract nog niet had getekend. Na lang spreken en ruzie maken kwam er wel uit dat volgens de heer Spiker mijn huis vis, stinkende, rommelig en slecht gepresenteerd is. Zeer professioneel! Dus vraag ik via e-mail en telefonisch de ontbinding van de contract en mijn geld terug. Dat was op 20 Mei. Nooit meer reactie van hun gekregen. Ze hebben wel de advertentie voor mijn huis verwijderd en de verkoop op hun website ingetrokken. Door advies van de Juridisch Loket heb ik 2 weken geleden een aangetekende brief gestuurd. Nog steeds geen reactie.

ik wil graag de contract met de Makelaar ontbinden en mijn geld terug hebben.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Makelaars Algemeen

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Makelaars Algemeen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door kiralunafei