Klacht: Composietvloer nooit onder overkapping

op 15 juni 2017 over Verandi in de categorie Outdoor winkels

COMPOSIET VLOER ONDER OVERKAPPING
Het belangrijkste doel van dit bericht is: een waarschuwing voor de consument. Niets meer en niets minder..Begin april is er bij ons een veranda geplaatst, tijdens het bezoek van de verkoper hadden we het over de houten vlonders die vervangen moesten worden.
Waarop de verkoper direct met een composietvloer als optie kwam, dat konden zij ook leveren. Wij hadden nog nooit hiervan gehoord, het zag er mooi uit, wij kozen voor de antracietgrijze variant, de onderdelen van de veranda zouden ook in die kleur zijn en ons huis was door de schilder net in dezelfde kleur geschilderd.
Het eindresultaat was prachtig, echter na 2 weken was de vloer verkleurd naar vaal grijsgeel. De vloer inclusief fundering 6 bij 3 meter heeft ons 3800 euro gekost. Dit vooraf wetend waren we veel beter af geweest met terrastegels, gelegd door onze tuinman. En een stuk goedkoper.
Onder de mat voor de keukendeur o a is de oorspronkelijke kleur nog te zien. Niet om vrolijk van te worden.
Contact gezocht met Verandi Doorn; deze kwam fluitend de tuin in en zei: dat is normaal, in onze showroom is het ook verkleurd. Logisch, dat is ook binnen.
Er is ons niets, nooit verteld door niemand over deze eigenschap van dit product, wat alleen geschikt is voor buiten waar ten gevolge van regen de lignine uit de houtcellen verdwijnt en de oorspronkelijke kleur terugkomt na verloop van tijd.
Deze composiet bestaat uit 50 % kunststof en 50 % houtvezel.
Inmiddels weten we hoe het product heet en waar het vandaan komt en hebben we de fabriek gebeld. Deze gaf aan dat Composiet niet onder een veranda kan omdat de regen daar niet komt. De lignine komt vrij door water en regen komt niet onder een overkapping.
De leverancier heeft geen algemene voorwaarden, is niet aangesloten bij een brancheorganisatie en heeft als enige optie, na een aantal mails, de vloer een aantal keren nat te komen maken. Dat kan niet. Wij zijn 67 en 62 jaar oud, hebben geen plaats in de tuin om de tuinset en de andere dingen die nu op de veranda staan kwijt te kunnen, het duurt een aantal dagen voordat het droog is, het materiaal neemt geen vocht op. Op dit voorstel hebben we niet gereageerd en de zaak in handen van de rechtsbijstandsverzekering gegeven. Het voortraject heeft door miscommunicatie zeer veel stress geleverd, we zijn er helemaal klaar mee.
Laat niemand een composietvloer onder een overkapping nemen, duur en niet geschikt.

Niet van toepassing, zaak ligt bij de rechtsbijstandsverzekeraar.

Bericht van Verandi

1 maand geleden - Beste lezers, Mijn naam is Wim Verheul, ik ben DGA van Verandi NV en bij toeval in de uitvoering ook deels zelf de contactpersoon voor de heer en mevrouw Van Tilborg. Uiteraard betreuren ook wij de gang van zaken. Bij een check op Instagram onder Verandi treft u een serieus groter aantal voorbeelden van zeer tevreden gebruikers van composiet in en onder overkappingen. We adviseren en plaatsen in het hogere segment diverse overkappingen en vloeren, naar onze vaste overtuiging is composiet een fraai, warm en plezierig materiaal dat met 10 jaar garantie goed toepasbaar is oa in overkappingen. U leest in ieder geval in bovenstaand bericht dat ik fluitend naar mijn werk ga, fluitend en met goed humeur mijn werk mag doen en zelfs, als we al een keer een uitdaging tegen komen, die ook met datzelfde goede humeur tegemoet ga. Samen kunnen we in ieder geval in het uitvoerig bericht van mevrouw Van Tilborg lezen dat haar enige klacht de lichte tijdelijke verkleuring betreft die wordt beschreven. Een punt van aandacht waarvoor ik zeker in contact zal treden met de ingeschakelde rechtsbijstandsorganisatie. Gewogen in het licht van alle verzorgde werkzaamheden en het uiteindelijke resultaat wel wat heel kort door de bocht dan te schetsen dat vanwege het tijdelijke lignine effect composiet ongeschikt zou zijn onder overkappingen. De leverancier van deze composiet variant is DuoFuse. Kijkt u gericht op Duofuse.com onder 'inspiratie' voor sfeerbeelden. Voor dit moment verwacht ik u verder niet te dienen met een inhoudelijke reactie op genoemde punten en richt ik me graag op de door de familie aangewezen contactpersoon om samen met hen te zoeken naar een beide partijen passende oplossing. Wim Verheul Verandi NV

Alle klachten die gemeld zijn door basco01