Klacht: Compleet overrompeld

op 04 december 2017 over Syncasso in de categorie Incassobureaus

Ineens kreeg ik een sms dat ik middels een email ben aangemaand. In mijn hele mailbox, inclusief ongewenste mail en/of spam, geen enkel bericht van Syncasso. Inloggen op hun site lukt niet, want ik heb nooit post of mail gehad, dus beschik ik ook niet over een inlogcode. Uiteindelijk een telefoonnummer gevonden en die gebeld. Daar wordt mij door een vriendelijk bandje verteld dat er een vordering is van ruim € 600,- !
Nogmaals op internet op zoek gegaan naar een telefoonnummer om in contact te kunnen komen met dit bedrijf… Kansloze missie.

Een mail gestuurd naar het bedrijf met daarin het verzoek om contact of in ieder geval dat ze me kunnen voorzien van de gegevens over de vordering en van wie deze vordering afkomstig is.
Tot mijn verbazing ontving ik vrij snel een mail met daarin de tekst:

Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw e-mail, welke wij in goede orde hebben ontvangen en in behandeling hebben genomen. In de komende periode kunt u een terugkoppeling van ons verwachten.

Syncasso

Postbus 20518
1001 NM Amsterdam
KvK-nummer 52574857 / 01091535
W: syncasso.nl

Dat is ondertussen drie dagen geleden. Ik heb wel eens te maken gehad met een incasso bureau (LAVG) maar als je contact met hun wilt dan is dit mogelijk, via telefoon dan wel via mail. Als je een mail stuurt aan hun, krijg je gewoon binnen 2 werkdagen een antwoordt!!

Syncasso bezorgt mensen een hartverzakking met hun ongewenste sms berichten. Ze versturen, blijkbaar, geen post. Mail zeggen ze te hebben gedaan, maar geen enkele aanwijzing daartoe. En contact kun je niet met ze krijgen, waardoor je nog langer in de zorgen zit!

Ik ben me van geen kwaad bewust en heb in mijn ogen ook nergens een dergelijke schuld of vordering lopen. Toch denk je er elke dag aan en vraag je je af wat het dan kan zijn.

Ik ben bang dat het hier gaat om een malafide onderneming, die hoopt dat er voldoende mensen zijn die na het ontvangen van het sms bericht meteen het geld gaan overmaken, zonder dat ze überhaupt weten van wie die vordering dan is. Puur om er maar voor te zorgen dat de kosten niet nog hoger zullen worden….

Ik zou toch heel erg graag iemand van Syncasso aan de lijn willen hebben zodat deze mij uit kan leggen waarom ze voor deze handelswijze hebben gekozen en niet zoals alle overige incassobureaus gewoon per post en/of aangetekend versturen!

Dat iemand van Syncasso contact met mij opneemt en mij later (zwart op wit) kan aantonen dat er een vordering loopt en van wie deze dan afkomstig is.

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Syncasso

9 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Syncasso nog niet in behandeling is genomen.

Bericht van Syncasso

9 maanden geleden - Wij nemen geen klachten meer in behandeling van externe klachtensites. Bent u ontevreden over de werkzaamheden van Syncasso of één van haar medewerkers, dan vragen wij u om daarover een klacht rechtstreeks bij ons in te dienen. Dat kan heel makkelijk en eenvoudig via onze website: https://www.syncasso.nl/contact-opdrachtgevers/klachten/

Alle klachten die gemeld zijn door Gerry Speelman