Klacht: communicatie via mail of app in plaats van post

Goedbedoeld advies op 19 augustus 2021 over ING in de categorie Banken

ING kiest ervoor om alle klanten met allerlei ongevraagde informatie te bestoken via mail of app, ze hebben zelf bij iedereen in het profiel aangezet dat klanten geen briefpost meer willen ontvangen!
Door de grote hoeveel informatie waar je als klant niet om gevraagd hebt, vallen belangrijke mededelingen in de zelfde prullenbak. Pas als je zaken ziet veranderen op je rekening of erger nog zaken ineens niet meer mogelijk zijn omdat je niet (op tijd) gereageerd hebt, zie je dat er een groot aantal wel belangrijke berichten in de prullenbak zijn beland.
Verbeterpunten:
1. ga als ING niet zelf bepalen dat je klanten geen post meer willen ontvangen! Je kunt je klanten niet verplichten mail of app berichten te lezen, daarnaast wijzigen emailadressen heel vaak!
2. Stuur belangrijke verzoeken aan klanten ALTIJD per post. (En geef de marketingafdeling GEEN toestemming om berichten uit naam van ING te versturen!)
3. Evalueer de wijze waarop je als ING communiceert, en hierbij bedoel ik de toon en aanhef. Ik wens als klant behandeld te worden, dat houdt in dat ik respectvol wordt aangesproken, dus ik bij geen Jij maar U (wederom een marketingdingetje denk ik)
Heb mijn ongenoegen reeds telefonisch gemeld bij ING, maar ik ga ervan uit dat dat niet door komt. Mensen die daar aan de telefoon zitten hebben onvoldoende autorisatie en kennis van zaken om iets te kunnen betekenen. Doen hun werk (telefoon aannemen, luisteren, en een standaard antwoord geven) maar zijn niet betrokken bij het probleem van de klant, ze wachten tot hun dag erop zit en gaan weer naar huis.

Als adviezen ter harte genomen worden.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Goedbedoeld advies

1 jaar geleden - U bericht dat ing een oplossing heeft geboden, welke dan? Ik zie geen reactie van ing?

Bericht van ING

1 jaar geleden - Om je privacy te beschermen beantwoorden we geen vragen over je persoonlijke bankzaken via externe platforms. We helpen je graag via de chat in Mijn ING (šŸ•‘ ma-vr 8.00 - 21.00, za 9.00 - 17.00). Heb je geen toegang tot Mijn ING? Op ing.nl/contact vind je meer contactmogelijkheden. Meer informatie over onze klachtenprocedure vind je op ing.nl/klachten.

Reactie van de melder van de klacht Goedbedoeld advies

1 jaar geleden - Wat een belachelijke reactie van ING, heeft totaal niets met het onderwerp te maken. Geeft wel aan hoe belangrijk ING haar klanten vindtā€¦

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Goedbedoeld advies