Klacht: Communicatie Contact Service

op 04 oktober 2017 over Pegasus Airlines in de categorie Vliegmaatschappij

Ik kreeg laatst een sms berichtje dat mijn vlucht was geannuleerd. Dit kan natuurlijk voorkomen en in het sms berichtje stond dat ik telefonisch of per webadres contact kon leggen met Pegasus Airlines om een nieuwe datum in te plannen.
Als ik het contact nummer van Pegasus Airlines bel, krijg ik een keuze menu te horen in het Engels. Dit keuze menu is ingesproken door een Turkse dame. Ik ben zelf Turks en woonachtig in Nederland. Mijn Turks is helaas wat aan de mindere kant en door het keuze menu af te wachten, kreeg ik uiteindelijk een medewerker van Pegasus Airlines aan de telefoon die zeer gebrekkig Engels sprak.
Halverwege het gesprek besloot ik maar om Turks met deze beste meneer te praten. Helaas duurde dit gesprek in het Turks niet lang voort, doordat deze meneer zo uitgebreid Turks sprak dat ik er werkelijk waar niet uit kwam. Toen maar besloten om het nog eens een keer in het Engels te proberen. Aan de stem van de medewerker van Pegasus Airlines was absoluut te merken dat hij geïrriteerd was door het feit dat de communicatie slecht verliep.
Met wat moeite toch een datum weten vast te stellen. Maar het bleef en is het overigens nu nog steeds voor mij onduidelijk of de geïrriteerde medewerker van Pegasus Airlines mijn wijzigingen goed heeft begrepen en juist heeft doorgevoerd.
Dit moet ik dus nog even nachecken,

Kort samengevat: Mijn klacht is dat een groot vliegmaatschappij, waar ik al jaren gebruik van maak, niet het vermogen heeft om deugdelijke goed Engels sprekende medewerkers in dienst te nemen. Dit zeer slechte communicatie levert bij mij, en de medewerkers, behoorlijk wat irritaties op.

Het zou een heel goed idee zijn om de medewerkers van Pegasus Airlines die de klanten telefonisch te woord staan beter Engels leren.
Alhoewel ik het ook met klem zou aanrijden om simpelweg Engels/Nederlands sprekende krachten in dienst te nemen.

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Pegasus Airlines

2 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Pegasus Airlines nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Recep P