Klacht: Communicatie

op 24 februari 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vandaag 19:29 stonden wij met de NS vanuit Ede wageningen spoor 8 voor een rood sein.. op 19:32/19:33 kwamen wij op het station en was arriva op spoor 8 al vertrokken, en zou 19:32 gaan. Om het trein reizen voor iedereen leuk te houden, lijkt communicatie een belangrijk onderdeel. Met mij staan nog vele mensen nu weer een half uur te wachten op de arriva trein, zoals vaker gebeurt.

Gewenste Oplossing:

Als arriva en NS wat meer communiceren

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 24 februari 2018 om 20:12 geantwoord

Geboden Oplossing:

Beste Lynnvdmark,

Wij maken niet alleen gebruik van het spoor. Binnen het treinverkeer is veiligheid voor personeel en reizigers prioriteit nummer één. Om dit te kunnen bieden is het treinvervoer gehouden aan strenge regels en procedures. Om de veiligheid op het spoor te garanderen is de dienstregeling van de vervoerder vastgelegd. Het op tijd, volgens dienstregeling, vertrekken is een bij ProRail vastgelegde afspraak met alle vervoerders. Als het startsein is vrij gegeven moet de trein vertrekken. Anders heeft dit invloed op alle andere treinen op het spoor.

Ik kan me voorstellen dat het geen probleem lijkt om even te wachten maar een aantal minuten ergens wachten kan flinke gevolgen hebben voor de rest van de dienstregeling. Hierdoor hou je het spoor langer bezet waardoor andere treinen hun reis ook niet meer (af) kunnen maken en er dus ook op andere trajecten vertragingen ontstaan.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.com/ArrivaNederland.

Met vriendelijke groet,
^Manon
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Lynnvdmark