Klacht: communicatie

op 21 december 2012 over NS in de categorie Openbaar Vervoer

Donderdag 20-12-2012 wilden m’n echtgenote en ik met de trein van 09.45 uur van Zwolle naar Almere C .
Op perron 3 werd omgeroepen ,dat ik op perron 5 moest zijn . Het bord op perron 5 bevestigde dit ,hoewel op de trein zelf Groningen stond .Rond die tijd veranderde de tekst op het bord in 09.48 uur Rotterdam zonder omroep in trein of perron . Mensen voor Rotterdam trein in en mensen voor Schiphol er uit . Navraag op het perron waar toevallig wel een conducteur aanwezig was ,die gaf te kennen ,dat de trein wel degelijk naar Almere C ging . Mensen voor Rotterdam er weer uit . Inmiddels was er een tweede conducteur aangekomen en die zei :nee ,de trein gaat naar Rotterdam .Schiphol gangers er weer uit en niemand kon vertellen waar die moesten zijn . Een derde coducteur zei tenslotte Rotterdam en Schiphol er in en Schiphol reizigers moeten in Amersfoort overstappen en in Hilversum voor Almere C weer overstappen . Daar trein op vertrekken stond ,ben ik maar ingestapt toen werd er omgeroepen dat de machinist er niet was . Ik bedacht Almere C via zo’n omweg ,dan kan ik beter met de bus van Zwolle naar Almere C maar ik kon de trein niet meer uit ,want de deur ging niet meer open en moest ik lijdelijk toezien ,dat ik naar Amersfoort werd vervoerd .De lol was er voor ons af en in Amersfoort hebben we de eerst vogende trein terug naar Zwolle genomen .
Over een paar weken gaan we echter naar Schiphol als ons dan hetzelfde overkomt en dat is bij de NS niet langer denkbeeldig ,had ik met twee zware koffers 2 x moeten overstappen .Ik ben van 1935 en dat vooruitzicht schrikt me behoorlijk af . Het is toch van de gekke ,dat ik uit angst mijn vliegtuig te missen ( zie ook problemen Schiphol tunnel)een hotel voor overnachting moet boeken .

IJdele hoop ik weet het maar dat er eindelijk eens goed wordt gecommuniceerd ,want de conducteur was enorm gestresst ,doordat de opgefokte treinreizigers haar van alles toevoegde . Op dat moment is zij de NS en de verantwoordelijken zitten veilig op kantoor .

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door NS in behandeling genomen

6 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat NS een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

NS

Heeft op 28 december 2012 om 13:22 geantwoord

Excuses voor de onduidelijke informatievoorziening. NS werkt aan verbetering.

Alle klachten die gemeld zijn door ceespiket