Klacht: Colportagewet

Roos Evers op 22 oktober 2017 over MKB Online Adviseurs in de categorie Adviesbureau

Op woensdag 27 september jongstleden ben ik telefonisch benaderd door een medewerker van MKB online adviseurs. Hij vertelde mij dat MKB online adviseurs een nieuw product in de markt wil gaan zetten waarmee ze ondernemers helpen om hun website beter vindbaar te maken op internet. Om dit nieuwe product te testen, zochten ze ondernemers die het gratis en zonder investering uit wilden proberen. Op deze manier konden zij als MKB online adviseurs hun product uit proberen, data verzamelen en meer naamsbekendheid krijgen in de regio waar ik woon. Kortom een win-win situatie.
Hij vroeg mij of ik donderdagochtend om 9.00 uur 20 minuten voor hem vrij kon maken zodat hij het voorstel verder toe kon lichten. Omdat ik juist aan het onderzoeken was hoe ik meer cliënten kon krijgen voor mijn praktijk ben ik hiermee akkoord gegaan.
Uiteindelijk heeft hij anderhalf uur bij mij aan tafel gezeten waarin hij mij ervan heeft overtuigd dat ik echt niet zonder dit product kan als ik meer cliënten wil krijgen. Met als resultaat dat ik een contract heb ondertekend waarmee ik een abonnement af gesloten heb wat mij meer dan €300,- per maand kost.
In de loop van de middag realiseerde ik mij hoe ik met open ogen in deze verkooptruc getuind ben en de volgende morgen heb ik direct gebeld om aan te geven dat ik een fout had gemaakt. Wanneer ik als kleine ondernemer deze €300,- per maand moet betalen, gaat mijn praktijk failliet. Tijdens dit gesprek heb ik aan gegeven dat ik gebruik wil maken van de wettelijke 14 dagen bedenktijd (Colportagewet) die consumenten in Nederland hebben. Deze wet geldt officieel (nog) niet voor ondernemers, maar volgens jurisprudentie van de kantonrechter in Rotterdam moeten kleine ondernemers via reflexwerking ook door deze wet beschermd worden. MKB online adviseurs wil hier niets van horen en zijn niet bereid om de overeenkomst kosteloos te ontbinden.

Ik ben tevreden als MKB online adviseurs de overeenkomst ontbindt.

Alle klachten die gemeld zijn door