Klacht: Code 14 slimme meter, geeft geen standen meer door.

op 28 juni 2021 over Enexis in de categorie Netbeheerder

Enexis geeft aan dat de meter code 14 storing heeft, al 6 maanden. Hierdoor kan ik mijn verbruik niet volgen en weet ik dus niet hoeveel kosten ik maak. Enexis geeft aan de oplossing na 6 maanden nog niet te hebben. Voorstel vanuit mij om een nieuwe meter te plaatsen uit klantvriendelijkheid maar dit wordt niet gedaan, geen reden vinden zij.

Als het probleem is opgelost zodat ik mijn verbruik weer kan volgen. Een nieuwe meter plaatsen is de meest klantvriendelijke oplossing na 6 maanden !

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Enexis over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Enexis in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Enexis een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Enexis

Heeft op 29 juni 2021 om 10:35 geantwoord

Hallo Sandra,

Dat is inderdaad flink balen als je al lange tijd geen inzage meer hebt in je verbruik. Sorry hiervoor! Ik snap dan ook heel goed dat je nog een keer aan de bel trekt. Gelukkig heb ik goed nieuws want je aansluiting is doorgezet naar een monteur. Hij of zij zal bij je langskomen om de meter op locatie te testen om te kijken wat er aan de hand is. Wanneer dit precies is kan ik niet zeggen, maar er zit gelukkig vooruitgang in! Zodra je aan de beurt bent, krijg je een afspraakbrief of je wordt gebeld om een afspraak te maken.

Hopelijk is er snel een afspraak.

Korina
Webcare Enexis Netbeheer B.V.

Heeft op 29 juni 2021 om 11:07 geantwoord

Deze oplossing is mij 3 maanden geleden ook aangeboden en tot op heden niets gehoord of gezien. Iedere maand trek ik aan de bel met telkens een ander antwoord. De laatste keer dat ze de code 14 nog niet weten op te lossen.... De juiste oplossing is een nieuwe meter in mijn ogen, wordt nu voor mijn gevoel aan het lijntje gehouden zonder resultaat.

Bericht van Enexis

1 maand geleden - Begrijpelijk dat je er een hard hoofd in hebt! In voorgaande contacten zie ik dat er is aangegeven dat we de storing op afstand proberen op te lossen. Het was toen namelijk nog niet doorgezet naar een monteur en dat is nu wel het geval. Of een andere meter de oplossing biedt kan ik niet zeggen. Mocht er bijvoorbeeld geen bereik zijn, lost een andere meter het probleem niet op. De monteur zal dit allemaal testen als hij bij je komt. Ik ga voor je duimen op een goede afloop! Korina Webcare Enexis Netbeheer

Alle klachten die gemeld zijn door Sannr6