Klacht: coating tafel laat los

op 09 april 2013 over Robool tuinmeubelen in de categorie Producten

Op 17-2-2010 kocht ik bij Roobol tuinset. Het betreft een de tafel Lido Royal Grey/glasblad inclusief stoelen en hockers.

De tafel functioneert niet zoals ik mag verwachten en vertoont de volgende gebreken: De coating van het glasblad laat los of is verdwenen.
Het betreft hier het tweede blad. Aangezien het eerste blad na een jaar al is vervangen en het probleem bij Robool al bekend was/is. Mag dit niet wederom voorkomen. Via kennissen heb ik vernomen, dat zij hetzelfde probleem hebben en dat zij nu aan hun derde blad bezig zijn. Dit is mijns inziens niet wenselijk.

Na telefonisch contact met Robool te hebben gehad. Is ons aangeboden een nieuw tafelblad uit te komen zoeken in de vestiging waar het ook gekocht is. Dit na afschrijving huidige tafelblad. Ik ben het hier niet mee eens. De tafel moet alle eigenschappen bezitten die nodig zijn voor normaal gebruik. Dit is nu niet het geval. Ik ben van mening dat deze problemen niet hadden mogen ontstaan, gelet op de ouderdom en de aanschafprijs van de tafel. Wettelijk gezien moet u een kosteloze oplossing bieden. De desbetreffende informatie heb ik ontvangen vanuit Consuwijzer.

Tevens wijs ik op het volgende:
Voor de aanschaf van dit product hebben wij meerdere malen contact met Robool gehad.
Op 24-2-2010 was de eerste levering. Stoel was beschadigd en hocker ontbrak.
De hocker hebben wij zelf later opgehaald in de winkel.
Op 26-2-2010 is men langs gekomen, omdat de tafel niet juist gemonteerd was. Het blad lag scheef en paste niet goed.
Het frame was krom, waardoor deze niet te monteren was.
Op 5-3-2010 is de tafel omgeruild.
De tafel bleek anders van kleur van de stoelen. Had een Delmundo merkje en moest een Bellagio zijn.
Op 15-3-2010 is deze omgeruild in de juiste kleur/tafel.
Op 30-3-2010 is er een stoel omgeruild. Omdat er bij levering al een dikke kras op zat.

De coating liet los. Hierover is telefonisch contact geweest. Zij gaven dit gelijk toe, dat dit een bekend probleem was. Het glasblad werd direct omgeruild.
Op 4-5-2011 is het glasblad geleverd.

Ik ben tevreden als ik een vervangende tafel krijg of een vervangend product. de coating mag gewoon niet loslaten. De glastafel ziet er nu niet meer uit.

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Robool tuinmeubelen

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Robool tuinmeubelen nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door gielrob