Klacht: oplichterij

op 10 februari 2020 over Clickplus in de categorie Marketingbedrijven

Tijdens een kennismakend gesprek zijn er ons verschillende valse beloftes gedaan, die niet nagekomen worden. Wat men ons beloofde en vertelde strookt niet met het contract dat men ons liet ondertekenen. Men heeft een heel agressieve verkoopstechniek.
Pas na verscheidene keren aangehaald te hebben dat wij bepaalde zaken van hen niet ontvangen hadden, waar wij wel recht op hadden, vertelde men ons dat ons mailadres foutief was opgenomen in hun bestand (waar het wel correct op ons contract staat).
Ze komen hun gemaakte beloftes niet na, de beloftes uit het gesprek stroken niet met wat zij op papier beloven, hun service voldoet absoluut niet aan onze verwachtingen.
Zij veranderden onze mail, deze werkt nu vaak niet, we verliezen vaak een heel aantal mails. Ze beloofde ons een hoge positie op Google, nu blijken we tevreden te moeten zijn met een plaatsje helemaal onderaan de eerste pagina, er is weinig tot geen communicatie, op vragen wordt niet of maar half geantwoord.
Wij hebben nu gevraagd om ons contract stop te zetten, kosteloos, daar zij naar ons gevoel in de fout zijn gegaan, in gebreke blijven, niet wij. Wij hebben dit gevraagd en hebben hen gewezen op hun fouten.
Zij schuiven de fouten allemaal in onze schoenen (zij hebben niets verkeerd gedaan, en het staat duidelijk in het contract zeggen ze).
Ze verplichten ons nu, indien we dit willen stopzetten, een schadevergoeding te betalen van maar liefst 60% voor de nog openstaande toekomstige periode. We zijn sinds augustus aangesloten bij hen (bij Click, onderdeel van Proximedia), betalen €168,19 per maand. Ze hebben ons een contract aangesmeerd van 4 jaar! Dat zou willen zeggen dat wij hen nu €4238,39 moeten betalen om hier uit te geraken. Geld dat wij niet zomaar kunnen missen uiteraard!
Het lijkt ons achteraf gezien een wurgcontract. Niets van wat men ons beloofde komt uit. En hun contract blijkt heel anders te zijn dan hetgeen men ons vertelde in een gesprek.
Wij hebben hen buiten via mail ook al telefonisch gesproken. Daar wou men ons de uitleg van hun werking opnieuw doen, een eventuele andere marketing campagne (aanpassingen aan onze campagne) voorstellen. Toen wij vertelden niet geïnteresseerd te zijn en enkel te willen praten over hoe wij hier uit geraken, over onze klacht, volgde de boodschap dat ze ons daar niet bij kon helpen.
Na opzoekwerk op het internet hebben wij ook opgemerkt dat er al zeer veel andere gedupeerden zijn, de klachten rond Proximedia zowel als over hun dochterbedrijf Click lijken ontelbaar.

Wij willen een kosteloze opzeggen van het contract. En wij willen andere kleine zelfstandigen waarschuwen van hun praktijken.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Clickplus over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door evy.vandevoorde