Klacht: chauffeurs slaan bewust bushalte over

op 01 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

al meer dan 4 x heeft buslij 6 de halte Burgemeester van Oppenstraat om 22.05 uur na wedstrijden van MVV overgeslagen zodat ca. 10 – 15 personen die al vanaf 21.50 wachten, pas om 22.35 uur de volgende bus kunnen nemen na 40 minuten, Chauffeurs weten van niets als men ze erop aanspreekt

als Arriva zijn plicht nakomt en om 22.05 - 22.10 demensen ophaalt of de gemeente Maastricht het contract beeindigt vanwege incompetentie en nalatigheid, want dit is nooirtbij de voorgangerns van Arriva voorgekomen

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

3 maanden geleden - Beste G Peters, Uit jouw reactie begrijp ik dat lijn 6 de halte Burgemeester van Oppenstraat overslaat op dagen dat MVV zou spelen. Graag zouden wij willen weten wanneer dit voor het laatst is voorgekomen, waar je had willen uitstappen en hoe laat dit exact was. Met vriendelijke groet, Zoë Medewerker Klantenservice Arriva

Reactie van de melder van de klacht gemp

3 maanden geleden - dat was gisteravond vrijdag 3108 lijn 6 die conform dienstregeling om 22.05 uur ( ik was er al om 21.45 uur en met mij meerderen) bij deze halte diende te zijn. Deze klacht is volgens opmerkingen van medepassagiers vaker bij jullie ingediend ( helaas zonder resultaat ). Aanvullend: omdat vanwege veiligheid bij voetbalwedstrijden vaak de halte bij de Geusselt niet bereikbaar is, nemen de meesten zich de moiete om ca. 5 -10 minuten extra naar de halte Burg. van Oppenstraat de lopen.

Arriva

Heeft op 01 september 2018 om 12:31 geantwoord

Begrijpelijk. Ik weet wel dat als hij vol is hij direct door rijdt zonder te stoppen bij tussenliggende haltes. Maar meestal rijdt deze dan in ieder geval wel langs de halte zodat mensen kunnen opmerken dat deze vol zit.

Persoonlijk heb ik de melding nog niet eerder gezien. Maar ik zal er voor zorgen dat het bij de juiste personen terecht komt.

Excuses voor het ongemak en bedankt dat je de moeite neemt om het te melden.

Fijn weekend!

Zoë
Medewerker Klantenservice

Reactie van de melder van de klacht gemp

3 maanden geleden - hoe kan een oorzaak worden gegeven Ik weet wel dat als hij vol is hij direct door rijdt zonder te stoppen bij tussenliggende haltesals men geen onderzoek Mocht ik een terugkoppeling ontvangen met een goede verklaring dan delen we dat hier later nog met je. heeft gedaan ? en sinds wanneer tutoyeren we elkaar?

Heeft op 01 september 2018 om 20:29 geantwoord

hoe kunt u een oorzaak aangeven als u nog op tergukoppeling wacht? Prematuur zou ik zeggen en dus klinkklare onzin!!

Alle klachten die gemeld zijn door gemp