Klacht: chauffeurs en dienstregeling

op 14 oktober 2016 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Chauffeurs en conducteurs mogen echt klant vriendelijk zijn. Sommigen zijn onbeschoft.

Doen de deur niet voor je open als de deurknoppen het niet doen. Sta je buiten tegen de deur aan te tikken omdat de knop het niet doet, ze kijken je aan en rijden weg.
Sta je binnen, doen de beide knoppen het niet van de deur, vraag je of de deur open mag.. antwoord is doodleuk, zelfbediening!
Dit is toch echt niet klantvriendelijk!

Praat niet aardig tegen de klanten. Vaak snauwend. VB: ga even opzij. Loop even door. want dan kunnen er meer mensen bij. Kan ook vriendelijker.

Vertrek laat vanaf de eindhalte.
Ze zijn al aan de late kant maar rijden niet even sneller door maar als een slak.
ouwehoeren je koffie drinken vermoed ik. En dan blijft er nog een collega erbij staan.

Trams wachten niet op elkaar. Als een tram te laat komt dan kun je beter snel achteraan sluiten en alsnog de klanten laten overstappen. Maar ze laten die tram eerst wegrijden en dan staan ze stil. 6 a 7 min wachten op de volgende. Als die op tijd tijd rijdt.

De dienstregeling kan ook beter gepland worden.
Je kunt beter 3 min overstaptijd hebben dan 1 min. VB: tram A komt aan om 10:27 maar die tram B komt om 10:28.
Dus de mensen van tram B kunnen niet in tram A overstappen. Maar weer 6 a 7 min wachten, als ze op tijd komen…

En ze mogen ook best wel vriendelijk gedag zeggen!

Wij betalen jullie dus dan verwachten wij ook een beter service!

Maar ik denk toch dat jullie er niks mee doen, want jullie zijn ambtenaren.

Er zitten ook aardige chauffeurs en conducteurs tussen maar daar zijn er niet veel van.

Dus die minder aardige GVB'er mogen wel een pittige training krijgen.

Verder is het jullie taak om alles beter te maken.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Marco Verhagen