Klacht: Chauffeur Wil Doorrijden

op 05 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Ik stond te wachten op bus 87 richting Alblasserdam Hoogendijk op Burg. Winklerplein in Sliedrecht.
De bus arriveert iets te vroeg (18.22 i.p.v. 18.23) en ik steek zoals gewoonlijk mijn hand uit.
Vervolgens wil de buschauffeur doorrijden, maar stopt uiteindelijk omdat hij zag dat ik achter de bus aan liep.
Met het instappen kon er geen hallo vanaf en er wordt gelijk tegen mij gezegd dat ik vriendelijk m’n hand maar uit had moeten steken.
Er stond nog een andere bus voor dus misschien dat de chauffeur dit niet goed had kunnen zien.
Maar toen ik op een hele normale manier vroeg of hij dit niet had gezien, begon hij op een geïrriteerde toon te vertellen dat iedereen zomaar op de stoep kan lopen, terwijl ik wel gewoon mijn hand had opgestoken.
Later riep hij nog wat na maar heb dit niet kunnen horen.
Bij het uitstappen steek ik normaal ook altijd mijn hand op als bedankje maar heb dit in dit geval niet gedaan omdat de chauffeur mij echt niet op een normale manier behandelde en mij verwijt van het feit dat ik mijn hand niet had opgestoken terwijl ik dit degelijk WEL had gedaan.

Het zou fijn zijn als de desbetreffende chauffeur voortaan wat vriendelijker tegen de reizigers kan doen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 september 2018 om 18:47 geantwoord

Beste cheyennevk94,

Wat balen dat de bus te vroeg kwam en dat je een niet fijne ervaring had met onze buschauffeur.

Wij vinden het bijzonder vervelend dat jouw geplande reis met onze organisatie niet naar verwachting is verlopen en bieden je hiervoor onze excuses aan.

Klachten over het gedrag van onze medewerkers nemen wij uiterst serieus. Jouw reactie hebben wij daarom doorgestuurd naar de vestiging waar dit verder wordt uitgezocht en wordt besproken met de betreffende medewerker. Wij stellen het zeer op prijs dat je de moeite hebt genomen om ons op de hoogte te stellen van jouw ervaring. Met jouw reactie kunnen wij blijven werken aan onze dienstverlening en de verbetering ervan.

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva