Klacht: Chauffeur totaal niet beleefd en asociaal

op 05 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag, 5.05.17 rond 16.10 uur nam ik, samen met mijn zoon van 11 jaar oud (geboren 12-08-2005) de bus lijn 5 vanaf Sweelincklaan in Leiden richting Voorschoten Starrenburg. Ik gebruikte voor mezelf de OV kaart en vroeg de chauffeur voor een kind kaartje voor mijn zoon. De chauffeur reageerde onbeleefd en lachte ons uit gezien het feit dat mijn zoon beetje lang voor zijn leeftijd is. Dan ik zei dat ik heb legitimatie van mijn zoon bij met de geboorte datum erop om te bewijzen dat hij nog niet 12 jaar oud is maar de chauffeur reageerde erg asociaal en wou niet eens naar de legitimatie kijken dus ik moest en andere OV kaart gebruiken om ook voor mijn zoon te betalen. Bovendien, toen we moesten uitstappen de chauffeur wou bijna niet stoppen (bus was bijna leeg) en toen hij eindelijk ging stoppen deed hij op een erg agressieve manier, echt onvoorstelbaar zo een gedrag vind ik. De nummer die ik in de bus zag was 4850 en de kentenkenplaat van de bus was: BX-NT-17 (lijn 5 vanaf Leiden Sweelincklaan naar Voorschoten Starrenburg, we gingen uit stappen bij bushalte Van Beethovenlaan in Voorschoten en het was de bus van 16.10 vanaf Sweelincklaan Leiden)

De chauffeur moet echt erop geattendeerd worden om dit soort gedrag niet meer te vertonen en hij moet zelf de betaling van mijn zoon terug betalen (het gaat niet om geld maar om principe en onterecht asociaal gedrag naar ons toe) Excuses aanbieden zullen ook wel goed van pas zijn.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 mei 2017 om 21:31 geantwoord

Beste danaionescu,

Niet leuk om te lezen dat jij en je zoon deze ervaring hebben gehad vandaag. Ik vind dit erg jammer om te lezen en bied hiervoor excuses aan.

Je klacht heb ik intern doorgegeven in de regio waar het verder wordt opgepakt en uitgezocht. Wij passen altijd hoor en wederhoor toe met onze medewerkers. Wij verwachten van hen dat zij betrokken zijn en al het mogelijke ondernemen om reizigers een optimaal reiscomfort te bieden.

Aangezien je onterecht hebt betaald voor je zoon adviseer ik je om een restitutieverzoek via onze website in te dienen https://www.arriva.nl/consumenten/service-contact/contact-opnemen.htm.

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X

^LH
Arriva Webcareteam

Alle klachten die gemeld zijn door danaionescu