Klacht: Chauffeur stopt niet en rijdt door bij bushalte

Clouds00 op 15 november 2017 over GVB in de categorie Openbaar Vervoer

Op dinsdag 24-10-2017 sinds 20:40 stond ik bij de halte Merelstraat in Amsterdam te wachten op bus 33 richting Nieuwendam. Ik neem hier altijd de bus en zwaai van tevoren met mijn hand zodat de bus mij op tijd ziet en stopt.
Deze avond was het al koud buiten, ik zag de bus om 20:50 of 20:52 al vanaf de rotonde Johan Van Hasseltweg en stond allang klaar om hem aan te houden.
De bus kwam dichterbij en dichterbij maar gaf niet aan te stoppen.Hij flitste nog even met zijn koplampen en reed zo door! Hij zag mij want we maakten oogcontact en hij keek me aan terwijl hij langsreed (zijn hoofd was dus gedraaid naar de bushalte). Het was GEEN volle bus en er was absoluut geen reden om mij als passagier zomaar langs de weg te laten staan! Ik ben woedend. Ten eerste omdat ik dan weer 10 extra minuten mag wachten op de volgende bus in de kou. Ik vind dit onacceptabel van een chauffeur van GVB. Passagiers dienen gelijk behandeld te worden, de chauffeur hoort niet uit te kiezen voor welke passagier hij stopt!!

Ik wil dat deze klacht bij betreffende chauffeur aankomt en hij hierop wordt aangesproken en dat dit netjes wordt afgehandeld. Een chauffeur werkt dan wel zelfstandig in het openbaar maar dient zich aan de regels te houden van GVB. Hij kan niet grappig doen en niet stoppen voor mensen die al 10 min in de kou wachten. Deze chauffeur denkt nu dat hij dit zomaar kan maken en hij nooit op zijn fout zal worden gewezen. Ik vraag het beleid dan ook om mijn klacht serieus te nemen en te behandelen. Aan de hand van de volgende gegevens kunnen jullie de shift achterhalen van betreffende chauffeur:

Bus: 33 richting Nieuwendam
Halte: Merelstraat
Datum: 24-10-2017
Tijdstip: tussen 20:50 en 20:52

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over GVB

4 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over GVB nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door