Klacht: Chauffeur negeert halte

op 30 mei 2021 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Op zondag 30 mei om 14:00 zit ik bij bushalte outlet center/stadskantoor te Roermond. Ik wacht op lijn 73 richting Weert. Zodra ik de bus zie rond 14:05 sta ik op uit het bushokje. De chauffeur negeert me en rijdt door. Ik mis mijn afspraken, want de bus rijdt maar eens per uur. Ik ben teleurgesteld, een chauffeur kan fouten maken, maar in dit geval lijkt het alsof degene gewoon geen zin heeft om zijn werk te doen. Een chauffeur heeft een verantwoordelijkheid, passagiers rekenen erop dit serieus genomen wordt.

Als de chauffeur zijn of haar klanten daadwerkelijk meeneemt, dat lijkt me vanzelfsprekend.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 30 mei 2021 om 14:59 geantwoord

Beste Manon Dierx,

Uit je klacht begrijpen wij dat je niet blij bent dat de bus doorreed terwijl jij in het bushokje klaar stond. We kunnen ons voorstellen dat dat niet fijn is.

Om je klacht verder in behandeling te nemen horen we graag nog van je of je duidelijk kenbaar hebt gemaakt dat je mee wilde met deze bus, door bijvoorbeeld je hand op te steken.

Hillie
Arriva Klantenservice Medewerker

Heeft op 30 mei 2021 om 15:15 geantwoord

Hallo Hillie,

Ik ben opgestaan uit het bushokje en liep naar de plek waar de bus stopt. Zo doe ik dit altijd, en de chauffeur stopt dan ook altijd. Daarbij is elke halte anders. Deze halte ligt naast een 80 weg, als de bus de bocht om komt ben je al snel te laat als je toevallig even de andere kant op kijkt. Of als je slecht ziet op afstand waardoor je het lijn nummer niet meteen kunt herkennen. Ik vind het een kleine moeite voor een chauffeur om te stoppen bij twijfel als er passagiers bij een halte staan. Dan ben je maar 5 seconden verloren, dat is altijd beter dan passagiers negeren lijkt mij? En hoe zou het in dit geval moeten met blinde mensen of mensen zonder armen? Die niet kunnen zien wie er aan komt of niet kunnen zwaaien? En als het dan echt zo is dat de passagier hoort te zwaaien, communiceer dit dan duidelijk als Arriva zijnde. Plaats het op een bord bij een halte, zodat iedereen ervan op de hoogte is. Ik denk persoonlijk dat het bij deze halte het beste is om gewoon te stoppen, want het gaat allemaal erg snel en de bus komt achter een bocht vandaan waardoor je hem niet van ver ziet aankomen. Dan zullen dit soort situaties nooit meer voorkomen.

Groet,
Manon

Reactie van de melder van de klacht Manon Dierx

2 maanden geleden - Beste Hillie, graag zou ik nog wel een passende reactie ontvangen op mijn vorige bericht. vriendelijke groet, Manon

Alle klachten die gemeld zijn door Manon Dierx