Klacht: Chauffeur mist halte en stopt opeens op 80 kilometer weg

op 17 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Lijn 78
Bus 2011
Tijdstip omstreeks 18.20/18.25

Meneer weigerde zijn naam te geven zodat ik
Een klacht over zijn rij kunsten kon indienen.

De bus die 2 auto’s voor mij reed miste schijnbaar een halte en stopte pardoes midden op een 80 kilometer weg ter hoogte van Bayern ( nunhems zaden )
Napolensbaan // Limburg

De auto met aanhanger voor mijn remde zo fors af dat de aanhanger begon te stuiteren, om een aanrijding van achteren te voorkomen ben ik de berm in moeten rijden

Ik heb mijn auto in Neer bij een halte voor de bus geparkeerd en ben verhaal gaan halen bij de chauffeur
De chauffeur werkte helemaal niet mee, de passagiers gaven mij gelijk de chauffeur heeft meerdere mensen in een gevaarlijke situatie gebracht

Deze chauffeur zou zijn baan meer serieus moeten nemen , hij is verantwoordelijk voor meerdere
mensen in zijn bus en zou daar serieus mee om moeten gaan.

Chauffeur aanspreken op zijn rijgedrag en eventueel een rij training aanbieden

Afwikkeling van de klacht terug koppelen

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 18 mei 2017 om 07:28 geantwoord

Beste BartC123456,

Oei! Dat was even schrikken gisteravond! Niet leuk om te lezen dat je deze situatie hebt ervaren. Begrijpelijk dat je er van op keek. Ik heb je klacht intern doorgestuurd naar de regio zodat de situatie besproken kan worden en er hoor en wederhoor toegepast kan worden. Excuses voor het ervaren ongemak! Hopelijk ben je inmiddels weer iets van de schrik bekomen. Je geeft aan graag een terugkoppeling van de besproken klacht te willen ontvangen. Ik kan je helaas niets garanderen maar mocht ik vanuit de regio een terugkoppeling ontvangen, dan hoor je dat van mij.

^MR
Webcareteam Arriva

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste BartC123456, Zoals aangegeven kan ik je helaas niets beloven. Maar als we vanuit de regio een reactie ontvangen dan laten we het jou weten. Met vriendelijke groet, ^MR Webcareteam Arriva

Heeft op 18 mei 2017 om 10:51 geantwoord

Zoals ik aangegeven heb ga ik niet akkoord met de oplossing \\\" als we iets horen uit de regio ? \\\" waarom wordt de klacht niet meteen serieus aangepakt en de chauffeur aangesproken op zijn gedrag.
Nu snap ik ook dat de chauffeur meteen zei , dien maar een klacht in met het busnummer en wilde hij niet vertellen wat zijn naam was wetende dat er dan toch verder niks met de klacht werd gedaan.
Naar mijn mening slechte reclame voor Arriva.

NB . stilstaan / iemand laten uitstappen op een weg buiten de bebouwdekom wordt beboet met 140 euro . Een geluk voor de chauffeur dat er geen politie in de buurt was. De boete wordt opgelegd omdat (vrijwillig ) stilstaan op de rijbaan buiten de bebouwde kom andere weg gebruikers in gevaar brengt.

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste BartC123456, We hebben aangegeven dat als we een terugkoppeling ontvangen we deze zullen delen met je. Niemand heeft gezegd dat dit niet serieus werd genomen, dit is zeker wel gebeurd. Wij passen altijd hoor -en wederhoor toe bij onze chauffeurs. We hebben dan ook de volgende reactie ontvangen: Afgelopen woensdagmiddag had de dienstregeling veel vertragingen vanwege ongevallen in Roermond. De chauffeur probeerde tijd goed te maken. Ook hij reed toen met een vertraging van 3 kwartier. Helaas is hij niet gestopt bij de halte maar vlak voor de rotonde omdat reizigers toch wilde uitstappen. Dat is niet correct en daar is de chauffeur op aangesproken. De chauffeur verklaart dat hij vooraf zijn gevaren lichten heeft aangezet nadat hij had gezien dat het een voertuig achter hem, ver genoeg weg was om enige gevaarsetting te voorkomen. We begrijpen wel dat je hier behoorlijk van schrikt. Excuses nogmaals. Met vriendelijke groet, ^SH Webcareteam Arriva

Reactie van de melder van de klacht BartC123456

1 maand geleden - U schreef : De chauffeur probeerde tijd goed te maken. *Hoe dan ?* Ook hij reed toen met een vertraging van 3 kwartier. *Geen rede om op 80 kilometer weg te stoppen * Helaas is hij niet gestopt bij de halte maar vlak voor de rotonde omdat reizigers toch wilde uitstappen. *Vlak voor de rotonde ? Serieus dat is zijn beleving ? * Dat is niet correct en daar is de chauffeur op aangesproken. De chauffeur verklaart dat hij vooraf zijn gevaren lichten heeft aangezet *Dan zijn die zeker kapot ?* nadat hij had gezien dat het een voertuig achter hem, ver genoeg weg was om enige gevaarsetting te voorkomen. *Daarom stuiterde de aanhanger van mijn voorganger ook hij moest vol in de ankers om een aanrijding te voorkomen , ik Reed er achter en om de bestelbus achter mij niet bovenop mij te laten knallen ben ik de berm ingereden ( met 4 wielen ) Ja inderdaad om gevaar setting te voorkomen heeft jullie chauffeur goed gehandeld šŸ˜©* *Het feit dat hij zijn naam niet wilde geven mis ik in het antwoord. Ps als er een vrachtwagen achter de bus had gereden was er 100 % zeker een aanrijding ontstaan met de bus De bus zat vol passagiers die dan gewond zouden zijn geraakt Je laat geen passagiers uitstappen op een 80 kilometer weg , wat de reden ook is , dat hij er toch voor kiest zegt genoeg. Naar mijn mening een onkundige chauffeur die schijnbaar niet met stress situaties kan omgaan ,( u schreef zelf dat hij tijd probeerde goed te maken )

Alle klachten die gemeld zijn door BartC123456