Klacht: Chauffeur

op 14 oktober 2016 over Qbuzz in de categorie Openbaar Vervoer

Tijdens het rijden op de Waldwei was de chauffeur een aantal keren bezig met zijn telefoon: pakken vd telefoon, aansluiten oortje, nummer opzoeken, bellen (privé), berichten typen. Daarnaast werd er tijdens het rijden de stoel in de goede stand gezet (halverwege de rit) en werd het stuur nog even versteld. Bij alles wat hij deed, week de bus van de rechte lijn af doordat hij niet op de weg keek. Eén keer heb ik zelfs nog een waarschuwingskreet geslaakt. Ik zat voor in de bus, dus kon het precies zien. ‘Gelukkig’ heeft hij de hele weg 80 gereden. Nu mag de bus 100 en daardoor miste ik wel de aansluiting op mijn volgende bus, maar ala.
Waarom deze klacht: Ik heb mij niet veilig gevoeld tijdens deze busrit en ben een aantal keren erg geschrokken. Ik was blij dat ik eruit was. Dat kan niet de bedoeling zijn. De chauffeur had een groot aantal zaken kunnen doen vóórdat hij met de bus vertrok!

Als de betr. chauffeur hierop aangesproken is. Het was de chauffeur die reed in lijn 120, de sneldienst van Drachten naar Leeuwarden. Vertrektijd was 15.28 uur uit Drachten.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Qbuzz

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Qbuzz nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door IdeBoer