Mijn Klacht:
Wij lopen met een langlopend conflict met Centrada. Centrada claimt dat zij in de periode van December 2018 tot en met heden van ons geen betalingen aangaande de huur hebben mogen ontvangen. Langere tijd hebben wij problemen gehad om op ons internetbankieren te kunnen komen (dat loopt reeds vanaf begin April 2019), echter hebben wij in de voorliggende periode al meerdere malen betaalbewijzen naar Centrada gezonden, echter claimt Centrada dat zij deze niet ontvangen zouden hebben.
Ongeveer anderhalve week geleden stond er ineens een deurwaarder voor onze deur met een vonnis tot ontruiming welke morgen moet plaatsvinden – Deurwaardersbedrijf Hanemaayer en de Boer Gerechtsdeurwaarders (narigheid is ook nog dat ik er in het verleden – toen mijn gezondheid nog enigszins beter was – heb gewerkt… Karma is een kreng!). Vanaf dat moment hebben wij – in afwachting totdat wij weer toegang zouden krijgen tot het internetbankieren – verzocht om een betalingsregeling, echter is daar totaal niet aan meegewerkt. De enige optie welke wij hebben om een betalingsregeling te verkrijgen, is om een aanbetaling van EUR. 2.500,00 alleen dat heb ik helaas niet in een oude sok liggen! Nu dreigen mijn vrouw, onze dochter en ik morgen op straat te staan met alle gevolgen van dien! Ik weet echt niet meer wat ik moet doen. Wij hebben vandaag via een kennis een mail toegestuurd gekregen waarin hij de betaalbewijzen over de periode van December 2018 tot en met April 2019 zaten. Wij hebben deze vandaag ook doorgezet aan de deurwaarder en aan Centrada zelf, echter claimt Centrada dat de betalingen niet ontvangen zijn. Wij hebben de bankrekening nogmaals gecontroleerd – om zeker te weten dat wij het naar het juiste banknummer hebben overgemaakt, en dat klopt. Het meest opzienbarende is ook nog dat wij in totaal meer EUR. 5.000,00 teveel aan Centrada hebben overgemaakt – omdat wij meerdere maanden dubbel betaald hebben. Dat wij dit bedrag teveel aan Centrada hebben kunnen voldoen komt omdat ik een kleine bescheiden erfenis had ontvangen welke wij hebben gebruikt om er in ieder geval voor te zorgen dat er geen risico’s gelopen kon worden met betrekking tot onze woning. Ik weet echt niet wat ik nog kan doen om deze situatie op te kunnen lossen. Het is om gek van te worden.
Gewenste Oplossing:
Wij zouden tevreden zijn op het moment dat de ontruiming morgenochtend wordt afgeblazen. Stel dat wij iets verkeerd zouden hebben gedaan met onze betalingen - hoewel wij het naar het juiste banknummer en ten name van Centrada hebbben overgemaakt onder vermelding van onze adresgegevens - dan zijn wij bereid om een betalingsregeling te treffen met Centrada of met hun deurwaarder, zolang wij maar in onze woning kunnen blijven. Wij hebben een kleine meid van bijna 12, haar mag niets overkomen!
