Klacht: Misleiding van patienten

op 02 februari 2017 over CDC tandzorg in de categorie Tandartsen

Op 14 Juli 2016 ben ik samen met mijn moeder naar Cdc in Best gegaan voor een gratis intakegesprek met gratis kaakoverzichtsfoto.
Helaas had ik het vertrouwen gekregen en heb ik een afspraak gemaakt voor het starten van de behandeling met implantaten.
Op 1 Augustus 2016 was mijn eerste afspraak bij tandarts Krzysztof, deze dag is er alleen een afdruk genomen van mijn mond en verder niets.
Maar dan kreeg ik een factuur met het bedrag van 63,42 euro met omschrijving “X21 Kaakoverzichtsfoto” op behandelingsdatum 01-08-2016.
En dit is niet correct, want op 14 Juli is die kaakoverzichtsfoto genomen bij het intakegesprek en op 1 Augustus was duidelijk een afdruk met P CODE.
Dit heb ik per mail aan cdc doorgeven dat dit niet klopt.
Heb ik dan maar betaald, en helaas had ik het nog niet door dat ze mij gewoon aan het misleiden waren.
Dus nog een afspraak gemaakt, op 5 Oktober 2016 ben ik voor de 2x bij de tandarts geweest.
Hij heeft zeer kort even in men mond gekeken en gevoeld en alles was oke voor 4 implantaten onderaan te plaatsen.
Er is die dag alleen besproken over de verdoving, om dit plaatselijk te verdoven, en geen volledige narcose want dit was absoluut niet nodig.
Ik heb er misschien 10 minuten bij geweest en klaar.
Tandarts Krzysztof was blijkbaar niet op de hoogte van prijzen of enige begroting, dus daar is niet over gepraat bij hem.
Dan heb ik besloten om verder te gaan met de behandeling en was er een afspraak gemaakt voor 12 Oktober 2016, om 4 implantaten onderaan te plaatsen.
Maar dan is alles misgelopen, op 11 Oktober kreeg ik de factuur die niet klopte, met samen een hele bundel met documenten, voorschriften voor medicatie en bedragen van Cdc via de post.
Dus dé dag voor behandeling kreeg ik te lezen dat er een bedrag van 6971,39 euro betaald moest worden.
Hier was ik totaal niet van op de hoogte! Want de keren dat ik in Best was is er met mij nooit gesproken over een begroting.
De medicatie kon ik niet halen in Belgié, met die voorschriften, dat zou Cdc moeten geweten hebben dat de werking anders is dan in Nederland.
Toen heb ik alles eens goed nagekeken en uitgepluisd, en ben tot de conclusie gekomen dat de facturen totaal niet correct zijn van Cdc via Uw nota.nl
De behandelingsdatum dat er telkens genoteerd staat is fout.
Laatste x dat ik bij Cdc in Best aanwezig was, was op datum 5 Oktober 2016 en op de factuur staat  behandelingsdatum 12 Oktober 2016, klopt niet!
Het voor een tandarts verboden,
Reglementaire documenten die de terugbetaling toelaten van de geneeskundige verstrekkingen op te stellen of af te leveren wanneer de verstrekkingen niet werden verleend of afgeleverd. Het is met andere woorden van groot belang dat vergoedbare tandverzorging, ook radiografieën, correct geattesteerd en gefactureerd worden. Dit betekent dat bij facturatie de effectieve datum van realisatie wordt vermeld.
Dit staat duidelijk in artikel 73bis van de Wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging.
Als er op de kaakoverzichtsfoto een datum staat, is dit toch duidelijk dat CDC niet correct handelt.

Cdc blijft beweren dat dit de normale gang van zaken is, terwijl zij goed genoeg weten dat dit niet wettelijk is.
Wanneer ik mijn geld terug krijg wat ik aan hen voor niets heb betaald.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door CDC tandzorg in behandeling genomen

Bericht van CDC tandzorg

1 jaar geleden - Deze klacht is inmiddels opgelost en hierover is contact geweest met de cliënt.

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat CDC tandzorg een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CDC tandzorg

Heeft op 21 november 2017 om 17:23 geantwoord

Geachte mevrouw Wuyts,

Wij betreuren hoe de situatie is verlopen en inmiddels heeft CDC Complete Tandzorg contact met u opgenomen in verband met uw klacht. Uw situatie is persoonlijk met u doorgesproken en door bemiddeling behandeld en opgelost. Gezien uw privacy kunnen wij niet openlijk en inhoudelijk reageren.

CDC Complete Tandzorg

Alle klachten die gemeld zijn door Lesley W