Klacht: Wachttijd eerste reactie op gezondheidsverklaring van 8 weken verdubbeld naar 16 weken

op 14 juni 2019 over CBR in de categorie Overheid

Begin april 2019 heb ik online mijn gezondheidsverklaring ingediend. In de ontvangstbevestiging werd een termijn van 8 weken genoemd voor het ontvangen van een reactie op mijn gezondheidsverklaring en indien ik na 8 weken nog geen bericht had werd het aanbevolen om contact op te nemen. Ik heb zojuist na 8 weken gewacht te hebben gebeld met de klantenservice. De medewerker van de klantenservice deelde me mee dat de wachttijd was verlengd naar 16 weken vanwege een data lek probleem. Ook werd mij medegedeeld dat er op dit moment 500.000 gezondheidsverklaring aanvragen in behandeling zijn. Ik maak mij op dit moment zorgen over hoelang de periode uiteindelijk gaat duren voordat ik mag afrijden, dit terwijl ik eigenlijk een rijbewijs nodig heb om te kunnen werken via een detacheringsbureau. Op dit moment moet ik tot eind juli wachten op een eerste bericht van de CBR, daarna zal ik misschien beoordeeld moeten worden door een medisch specialist en zal ik misschien een rijtest nodig hebben. Als ik al 16 weken moet wachten op een eerste bericht hoelang zal dan het hele traject duren vraag ik mij af. Ik ben al begonnen met rijlessen wat voor mij qua inkomen op dit moment heel kostbaar is. Ik zou graag wat meer inzicht willen in het verloop zodat ik wat meer een beeld kan krijgen over wanneer ik misschien mijn rijbewijs kan behalen en wat ik qua kosten kan verwachten.

Inzicht in de wachttijden in het hele verloop van de gezonheidsverklaring procedure. En ik zou het maatschappelijk verantwoord vinden als mensen in mijn positie een brief ontvangen over de uitstel van de 8 weken termijn. Ook lijkt het me verstandig dat de rijscholen op de hoogte worden gebracht van de verlenging van de wachttijd zodat ze hun leerlingen kunnen informeren.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Mevr. Bo