Klacht: Onterecht gezakt vanwege meer vragen

op 17 april 2019 over CBR in de categorie Overheid

Gistermiddag heb ik theorie examen gedaan voor mijn rijbewijs B. Ik kreeg voor de gevaarenherkenning 1 oefenvraag los van de 25 examenvragen. Na deze oefenvraag ging ik door naar het scherm voor het examen van gevaarenherkenning van 25 vragen. Tussentijds heb ik gekeken onderaan het scherm om te zien bij welke vraag ik was. Hieraan zag ik staan … vraag van de 25. Oke.

Ik ging door naar de 40 vragen van het echte examen.
Ik kreeg hier ook voordat ik startte netjes 2 oefenvragen vooraf. Na deze oefenvragen kwam ik bij het startscherm van het examen. Hier stond 402 vragen en nog iets. Ik dacht, oke.. apart.. Het examen bestaat toch uit 65 vragen totaal, 25 gevaarenherkenning en 40 examen vragen. Maar ik was een paar jaar geleden voor het laatst geweest toen alles ook nog heel anders was bij het afleggen van het theorie examen dus ik begon netjes met mijn examenvragen te maken. Ik heb tussentijds op de tijd (bovenaan het scherm te zien) gekeken hoelang ik nog de tijd had. En onderaan het scherm naar de vragen, waarbij stond …42 vragen.

Eindresultaat, gezakt. Voor gevaarenherkenning was ik netjes geslaagd met 9fouten. En het tweede deel van het examen ben ik net met 6 fouten op gezakt dus 1 teveel.
Nu snap ik dat je met 40 vragen 5 fouten maximaal mag maken (dit word ook overal weergegeven 40 vragen!), maar ik had echt 42 vragen beantwoord en dit waren niet de oefenvragen!! Wat ook raar zou zijn, want oefenvragen behoren niet bijgevoegd te worden aan de examenvragen.

Bij het eerste onderdeel waren het ook 25 vragen en dit werd ook weergegeven onderaan het scherm. Het tweede onderdeel waren echt 42 vragen totaal aangeduid onderaan het scherm. Ik voel mij genaaid door het CBR..

Ik krijg mijn uitslag ook met 40 vragen totaal, wat er echt 42 waren ik kan toch lezen?!

Ik ben tevreden als het CBR dit nakijkt, en mij alsnog laat slagen ivm 6fout ipv 5 scheelt 1fout, maar 2 vragen extra.

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Lsnvb