Klacht: CBR; wanneer wordt er eindelijk ingegrepen in de monopoliepositie van deze grootverdiener?!!

op 17 april 2019 over CBR in de categorie Overheid

Mijn zoon is al enige tijd bezig met rijlessen. Hij heeft eerlijk aangegeven dat hij ADD heeft. Hij heeft geen medicatie nodig, neemt gewoon deel aan het verkeer en doet een opleiding. Een situatie waar de huisarts geen verklaring voor mocht afleggen en ook de rijschoolhouder niet waar hij inmiddels al meer dan 20 lessen gehad heeft. We moesten naar een psycholoog van het CBR die 50 km van onze woonplaats een praktijk had. Voor de lieve som van 180 euro, meteen contant af te rekenen. Tijdens een -overigens prettig- gesprek werd ons meegedeeld dat hij absoluut in zijn rapport zou benadrukken dat mijn zoon geen medicatie had en dat hij geen enkele reden zag om hem niet aan het verkeer te laten deelnemen en zijn rijlessen te vervolgen. We waren er erg blij mee, hij kon -als een normaal mens..- zijn rijlessen en zijn leven vervolgen. Na 56 weken krijgt hij vervolgens van het CBR weer een brief waarin vermeld op basis van het rapport van de specialist (?!) dient u -ook nog- een rijtest af te leggen. Ze brengen het leuk, deze rijtest is gratis.., maar als je dan via de site gaat kijken wat de bedoeling is, dan blijkt dus dat mijn zoon bij een rijschool (ook weer 50 km verderop) een rijlesauto moet huren voor 1 12 uur om vervolgens met een door het CBR aangewezen deskundige de weg op te gaan! Ik heb vervolgens gebeld naar het CBR om te vragen wat er dan in het rapport zou kunnen hebben gestaan dat hen aanleiding geeft om nogmaals mijn zoon hiermee lastig te vallen, heb ik 42 (!!!) minuten aan de lijn gehangen (heeft u nog een ogenblikje..) om vervolgens maar op te hangen want ik had een doktersafspraak. Dit is zo ongelofelijk, mijn verstand staat er van stil. Ik ken mensen die echt half dement zijn, die krijgen een afspraak bij de huisarts waar ze met een hand voor de ogen moeten laten zien of ze nog goed kunnen zien en dan krijgen ze hun rijbewijs weer voor 5 jaar. Of ze nog situaties goed kunnen inschatten, op tijd kunnen reageren en nog weten waar welk bord voor staat, daar hoor je niemand over. Maar een gezonde jonge man die helaas ooit een keer een ADD-diagnose heeft gekregen, waar hij uberhaupt niet voor behandeld hoeft te worden, is al zijn spaargeld kwijt aan deze aanhoudende flauwekul. Ongelofelijk dat deze situatie mag blijven voortbestaan, die monopoliepositie moet opgeheven worden, dit is zo verschrikkelijk klantonvriendelijk en alleen maar een verdienmodel, dit moet ophouden!!!

Als ze mijn zoon met rust laten en hem gewoon zijn rijbewijs laten halen zodat hij verder kan met zijn leven en eindelijk een paar tientjes bij elkaar krijgt zonder dat het CBR daar ook de handen op wil leggen. De psycholoog heeft NB aangegeven dat EEN RIJTEST NIET NODIG IS, hij heeft het ons nog laten lezen, waarom zou iemand die geen medicatie benodigd, nooit een ongeluk heeft gehad, op school zit, wiens rijschoolhouder heel tevreden is over zijn prestaties, ook nog een rijtest benodigen!

4 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CBR

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over CBR nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door marielle68