Klacht: 4x Gezakt voor het praktijkexamen

Selma92 op 13 januari 2012 over CBR in de categorie klachtmelden

Ik heb vandaag voor de vierde keer mijn praktijkexamen afgelegd. Met volle moed stapte ik de auto in, met de gedachte vandaag ga ik mijn rijbewijs halen.
Echter blijft dit altijd een examen, waardoor je door de zenuwen anders rijd dan normaal.
Bij mijn vorige examens werd ik onzeker genoemd en reed ik niet besluitvaardig. Telkens werd er wel een andere reden genoemd waarom ik niet geslaagd was.

Bij dit rijexamen, besloot ik besluitvaardig te rijden en mijn kansen te grijpen. Echter werd er nu weer gezegd dat ik te veel risico nam. Verder was voor mij niet duidelijk waarom ik gezakt was.

Ik vind dat het CBR geen duidelijke redenen geeft voor het zakken, ook het formulier dat je krijgt is niet duidelijk.

Bovendien is het de examinator die beslist en ben je daar dus afhankelijk van, als hij vindt dat het niet goed is heb je daar zelf niets tegen in te brengen.

Ik snap best dat veiligheid belangrijk is in het verkeer, maar ik betwijfel of de examinatoren zelf in de praktijk zo veilig rijden en aan de regels houden.

Kortom, ik vind de onafhankelijkheid van de examinator een slechte zaak, zijn kwaliteiten worden beoordeelt op zijn slagingspercentage, die de exameninator zelf in de hand heeft.
Het CBR zou deze regeling eens nader moeten bekijken, en de ‘leerling’ de mogelijkheid geven in bezwaar te gaan tegen de uitslag.

De onafhankelijkheid van de examinator zou nader bekeken moeten worden.
De "leerling" zou in staat moeten zijn om bezwaar te kunnen maken tegen de uitslag van examen.

Alle klachten die gemeld zijn door