Klacht: incasso t.b.v. zorgtoeslag.nl

pesanders op 24 maart 2018 over Cash2Collect in de categorie Incassobureaus

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Dit bureau incasseert door een niet gepersonaliseerde mail met factuur in bijlage (voorzien van foutieve naam adres woonplaats gegevens) te verzenden naar het hotmail adres van mijn zoon, die deze mail terecht als spam en mogelijk virus beschouwt en dus niet opent. Vervolgens stuurt men op basis daarvan een ingebrekestelling op dezelfde wijze. Dit zijn onoorbare incassopraktijken.

Volgens een uitspraak van de Hoge Raad in november 2016 gaat de betaaltermijn van 14 dagen op zijn vroegst lopen op de dag ná ontvangst van de brief (dus niet mail) door de schuldenaar. Als de brief dit onduidelijk, verkeerd of niet vermeldt, mag het incassobureau geen incassokosten in rekening brengen.
Het bureau moet een nieuwe brief sturen, waarna een nieuwe betaaltermijn gaat lopen. Het is aan de schuldeiser om aan te tonen dat de brief aan alle voorwaarden voldoet, dat de consument de brief heeft ontvangen en op welk moment.

Gewenste Oplossing:

Terugstorten van het geld (€ 80), excuses en toezegging dat men stopt met dit soort praktijken

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

6 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Cash2Collect in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Cash2Collect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Cash2Collect

Heeft op 18 april 2019 om 16:40 geantwoord

Geboden Oplossing:

De klacht dateert van maart 2018 en is inmiddels ruim een jaar geleden opgelost. Debiteur heeft de volledige vordering zonder protest aan ons betaald en is na hier melding te hebben gemaakt op Klacht.nl bij ons hier niet meer op teruggekomen. Wij hebben daarmee de klachtenprocedure in deze zaak inmiddels ruim een half jaar geleden gesloten. Met vr. gr. Cash2Collect BV.

pesanders

Heeft op 19 april 2019 om 11:47 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik denk dat de klacht zeer duidelijk was verwoord. Het bedrag was helaas betaald maar wij hebben wel degelijk protest aangetekend. De actie moest vervolgens van Cash2Collect komen. Laatstgenoemde heeft dat verzuimd. Er is dus op geen enkele manier door C2C een oplossing aangereikt. Gezien hun werkwijze was dat ook niet te verwachten. De melding op klacht.nl heeft dus niets opgeleverd. Uiterst onbevredigend.

Reactie van de melder van de klacht pesanders

5 jaren geleden - Begrijp bovendien niet helemaal wat hierin de bijdrage is van klacht.nl behalve dat het een platform is waarop je melding kan maken, die dan vervolgens wordt genegeerd.

Alle klachten die gemeld zijn door pesanders