Mijn Klacht:
Dit bureau incasseert door een niet gepersonaliseerde mail met factuur in bijlage (voorzien van foutieve naam adres woonplaats gegevens) te verzenden naar het hotmail adres van mijn zoon, die deze mail terecht als spam en mogelijk virus beschouwt en dus niet opent. Vervolgens stuurt men op basis daarvan een ingebrekestelling op dezelfde wijze. Dit zijn onoorbare incassopraktijken.
Volgens een uitspraak van de Hoge Raad in november 2016 gaat de betaaltermijn van 14 dagen op zijn vroegst lopen op de dag ná ontvangst van de brief (dus niet mail) door de schuldenaar. Als de brief dit onduidelijk, verkeerd of niet vermeldt, mag het incassobureau geen incassokosten in rekening brengen.
Het bureau moet een nieuwe brief sturen, waarna een nieuwe betaaltermijn gaat lopen. Het is aan de schuldeiser om aan te tonen dat de brief aan alle voorwaarden voldoet, dat de consument de brief heeft ontvangen en op welk moment.
Gewenste Oplossing:
Terugstorten van het geld (€ 80), excuses en toezegging dat men stopt met dit soort praktijken