Klacht: Carpetright komt vloer maar niet leggen

Zeer ontevreden klant nummer 1000 op 10 december 2021 over Carpetright in de categorie Interieurbedrijven

Op 13 augustus 2021 hebben wij vinyl gekocht voor de hal beneden en boven en de trap. Het was druk en daarom zou het in september pas worden gelegd. Bij de aankoop werd gevraagd hoe de trap nu was; deze was geschilderd en met halve maantjes bekleed. Er werd verteld dat dit (uiteraard) er af gehaald moest worden en de lijmresten moesten worden verwijderd. Vóór de afspraak van het leggen in september is er iemand langs gekomen om de maten te nemen betreffende het voorsnijden van het vinyl. Deze heeft ook het zeil van de bovenhal bekeken en opgetild en vond het verder ok.
Een dag voordat de legafspraak in september was, zijn we gebeld door Carpetright: het vinyl was niet aangekomen: dit zou pas in november komen. OK, kan gebeuren, dan maar nog langer wachten. Begin november zijn we pas teruggebeld er werd de afspraak op dinsdag 23 november 2021 gemaakt. Een dag van tevoren konden we bellen hoe laat men kwam. Gebeld, maar bleek dat het filiaal maandags gesloten was. Via andere weg uitgezocht en gelukkig toch nog achtergekomen hoe laat.
De volgende dag kwam er inderdaad iemand en die keurde de hele ondergrond af: trap moest gewoon helemaal gladgeschuurd worden, de bovenvloer, die eerst goedgekeurd was, moest geëgaliseerd worden en de benedenhal was ook niet goed. Dit terwijl het eerst allemaal wel goedgekeurd was. De man is onverrichter zake weer weggegaan. ’s Middags maar het filiaal zelf gebeld, want we werden maar niet teruggebeld: na veel heen en weer gepraat kwamen we overeen dat op hun kosten de vloer geëgaliseerd zou worden. Dit is de volgende dag gedaan. Prima.
Voor de vloer in de benedenhal moesten wij een verklaring ondertekenen dat wij afzagen van garantie omdat de ondervloer niet voldoende was. Hier zijn we maar akkoord mee gegaan teneinde dat de vloer de volgende week gelegd zou worden: het was immers al 4 maanden wachten en in de rotzooi zitten teneinde wachten op het leggen.

Echter daarna twee weken geheel niets meer vernomen van Carpetright!
De communicatie met Carpetright is echt verre van ideaal!!

Dus maar een ingebrekestelling gezonden om nu binnen 2 weken de vloer te leggen.

Na een week eindelijk per mail een antwoord: Daarin stond dat er “diverse malen iemand voor niks langs is geweest” (klopt dus absoluut niet) en we nu maar moesten wachten tot eind januari/begin februari, tenzij we de legkosten “zelf gingen betalen”!

Maar in de overeenkomst van 13-08-2021 is immers alreeds een prijs bepaald (en allang betaald!) voor het leggen.

Betekent hun voorstel dat we dus de legkosten 2x moeten betalen teneinde na 4 maanden onze vloer eindelijk gelegd kan worden?
Is dit klantenservice?

Zo spoedig mogelijk, voor het eind van dit jaar, de hal boven en beneden en de trap eindelijk gelegd!

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Carpetright over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door Zeer ontevreden klant nummer 1000