Klacht: Carminat navigatiesysteem met cd/DVD

op 07 september 2016 over Renault in de categorie Automerken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Vorige week een 2010 Grand Scenic gekocht bij Arend Auto in Oss (Renault dealer !) . Kwam er tot mijn verrassing bij aflevering achter dat het navigatiesysteem niet up to date was (2009/2010 !!!) en gevraagd waarom niet. Was niet hun competentie, misschien als ik een klacht zou indienen bij Renault 0800-0303 dat die mij zouden kunnen helpen, Dat heb ik dus gedaan en men zou dit opnemen met OSS, want daar had ik uiteindelijk de auto gekocht…. Hr Robert van Zutphen (Renault klachten afd) zou mij daarna benaderen, hetgeen hij gisteren heeft gedaan met het bericht dat ik daarvoor dan toch echt naar Oss zou moeten gaan en met hen tot een oplossing zou moeten komen… Nu blijkt dat Renault het systeem niet meer ondersteunt, maw geen software updates meer beschikbaar(Kennelijk al sinds 2010). Volgens Oss wegens een dispuut met leverancier (NAVTEQ bv nu HERE Cards) over het minimum aantal af te nemen updates.
Het is toch van de gekken dat de klanten gewoon wordt verteld:” je kunt je navigatiesysteem verder gewoon vergeten, neem maar een TOMTOM of iets dergelijks). En dat dit door de dealer niet gelijk wordt verteld bij de vraag erom, noch bij de klachtenservice van Renault!!!!

Gewenste Oplossing:

Als ik mijn systeem heb kunnen updaten en dat in de toekomst ook nog zou kunnen misschien met software van een andere fabrikant...
inbouw van andere apparatuur lijkt mij zeer ingewikkeld....

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Renault

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Renault nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Ben Brandt