Klacht: Canaldigitaal licht de boel op

op 23 augustus 2017 over Canaldigitaal in de categorie Alles-in-1

Door een niet werkende decoder is er een nieuwe opgestuurd door Canal Digitaal. De niet werkende decoder is door mij in een doos, met een door Canal Digitaal opgestuurde sticker met adres, retour gestuurd.
Nu beweert Canal Digitaal dat ik dat niet heb gedaan en stuurt mij een rekening van € 70,–.
Ik heb hierover gebeld, maar kom niet verder dan een telefoniste die alleen maar zegt dat ik het bewijs moet opsturen. Heel vervelend maar dat bewijs heb ik niet meer, dat ben ik op mysterieuze wijze kwijtgeraakt.
Wij zijn bejaard, doen niet stiekem en houden ons aan afspraken.
Omdat die decoder niet is aangekomen, of wel en dat is niet te bewijzen, kan Canal Digitaal dus altijd claimen bij iedereen die zijn opstuurbewijs is verloren of domweg niet meer weet waar dat neergelegd.
Zij zijn niet voor reden vatbaar en er is niet mee te praten.

Als Canal Digitaal begrip toont voor mensen die al tientallen jaren abonnee zijn en te goeder trouw.
Die € 70,- moet worden ingetrokken.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Canaldigitaal over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Canaldigitaal in behandeling genomen

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat Canaldigitaal een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Canaldigitaal

Heeft op 23 augustus 2017 om 13:48 geantwoord

Geachte heer den Adel,

Het betreft hier een ongelukkige kweste.
U meld ons dat u de defecte ontvanger heeft toegestuurd. Helaas is dit pakket niet bij Canal Digitaal aangekomen. Vandaar dat we u herinneringen hebben verstuurd.
Uiteindelijk, bij het uitblijven van de ontvanger zien wij ons genoodzaakt om, conform onze algemene voorwaarden, u een rekening te sturen van de ontbrekende apparatuur.

U blijft als afzender te allen tijde verantwoordelijk voor de verzending. Vandaar dat u bij verzending door het postbedrijf de mogelijkheid krijgt om het pakket aangetekend te versturen. Verder krijgt u een Track & Trace code om uw verzending te kunnen volgen.
Helaas zijn beide opties door u klaarblijkelijk niet benut. We kunnen in dit geval niet veel voor u betekenen

Het is nu eenmaal zo dat een afzender te allen tijde zelf verantwoordelijk blijft voor zijn of haar verzending.
We zien dan ook geen reden om de vergoeding van €70,- in te trekken.

Het spijt ons u niet anders te kunnen meedelen.

Paul Toonen
Webcare Canal Digitaal

Heeft op 23 augustus 2017 om 14:18 geantwoord

Hier kan ik met de beste wil van de wereld geen oplossing in zien. Dit vertelde de telefoniste ook en dat is precies de rede van mijn klacht. Ik kan zelf nooit controleren of de decoder wel of niet is aangekomen. Het is wonderbaarlijk hoeveel retourzendingen naar bedrijven als CanalDigitaal zoek raken en andersom niet. Zou dit toeval zijn of gewoon een probeersel om extra geld te genereren. Wat heb ik eraan om een kapotte decoder niet terug te sturen? U windt hiermee de slag, maar zal gegarandeerd de oorlog verliezen.

Alle klachten die gemeld zijn door Henk den Adel