Klacht: Black friday is een zooitje

op 27 november 2017 over Cameraland.nl in de categorie Internetshops - Foto- en videocamera's

Op donderdag 23-11-2017 is het zover. Om 20.00 uur ’s avonds de lounge van de Black Friday Sale. Interessant, want in de mail van Cameraland waarin de black Friday sale werd aangekondigd. staat dat er tijdens deze sale 25% korting op de lenzen van Carl Zeiss word gegeven.
Op de site van Cameraland heb ik de Zeiss Batis 85 lens gezien. Deze kost €1045,- dus een korting van 25% is dan serieus geld.

Klokslag 20.00 uur zit ik er klaar voor. Koffie in de ene hand, iPad in de andere hand. De klok op de website telt af naar 20.00 uur, het is net oudjaarsavond. De laatste seconden tikken weg… en dan… dan is de site niet, of nauwelijks bereikbaar. Alles loopt steeds vast. Erg druk waarschijnlijk….. kan gebeuren uiteraard.
Na enige tijd komt er ook een melding op de website te staan dat door enorme drukte de site slecht bereikbaar is.
Ik besluit het later op de avond nog maar eens te proberen.

Later op de avond ga ik naar bed, neem de iPad mee en ga wederom naar cameraland.nl. Nu lijkt de site beter te werken.
Ik weet de pagina met de Zeiss lenzen te bereiken en leg de gedroomde Zeiss Batis lens in mijn winkelwagentje.
Bij het artikel staat een kortingscode vermeld welke ingevoerd moet worden bij het afrekenen waarna de 25% korting word toegepast.
Ik vul de kortingscode in en inderdaad… de €1045,- veranderd in €784,- Dat is nog eens een mooie deal!!
Maar schijnbaar is het toch nog druk op de website, want na het invullen van mijn gegevens, lukt het me niet om af te rekenen.
Hoe vaak ik ook op de bestel knop druk, er gebeurd niets.
Uiteindelijk geef ik het op. Ik ga slapen. Het artikel zit nog in mijn virtuele winkelwagentje, ik ga het vrijdag maar opnieuw proberen.

Als ik vrijdag de iPad weer pak ben ik blij verrast als ik zie dat de gewilde lens nog immer in mijn virtuele winkelwagentje ligt en de aangegeven prijs nog steeds €784,- is (en een paar centen)
Nu lukt het wel om de bestelling door te zetten en ik word voor de ideal betaling doorgelinkt naar de app van de Rabobank. Ik vul mijn toegangscode in en vervolgens komt mijn betaling ter ondertekening in het scherm. Maar in plaats van €784,- staat er nu een bedrag van €1045,- (goed dat ik niet blind de betaling heb ondertekend) het bedrag zonder de 25% korting dus. Ik breek de betaling af en kom terug op de website van cameraland. Echter is het artikel nu weg uit mijn mandje en op de website van Cameraland is het artikel ook niet meer te vinden.
De andere Zeiss lenzen die nog wel op de site staan, daarvan is de prijs aangepast en de kortingscode die eerder bij de artikelen vermeld stond- en gebruikt moest worden, die staat er nu niet meer bij en werkt ook niet meer. Er is dus gedurende de sale het e.e.a. aangepast.
Maar al met al is de lens nu dus niet meer te bestellen op de website van Cameraland..

Tja, ik kan zeggen dat ik hoop dat Cameraland volgende black Friday de zaken beter voor elkaar heeft, maar wat schiet ik er mee op? De mooie Zeiss lens heeft slechts een nacht in mijn vrituele winkelwagentje gelegen, maar wanneer deze binnenkort, na black Friday, weer op de site van Cameraland staat, zal de prijs niet meer zo leuk zijn. Dus zo werd Black Friday uiteindelijk gewoon Bad Friday. Erg teleurstellend!

Alle klachten die gemeld zijn door dvz1975