Klacht: Camera RAW plug-in

op 24 september 2017 over Adobe in de categorie Software

Afgelopen voorjaar kocht ik een nieuwe pc met Windows 10 en heb daar weer mijn Photoshop Elements 14 op geïnstalleerd. Normaal maak ik foto’s met mijn Nikon DSLR in RAW formaat en bewerk ze in PSE14.

Nou heb ik pas meegedaan aan een fotowedstrijd en ook nog gewonnen: een Panasonic Lumix GX-80 systeemcamera. Hartstikke leuk ding! Kan ook in RAW opslaan (RW2 bestanden).

Maar nou komt ‘t: PSE14 kan ze niet openen! De camera RAW plug-in is versie 9.5 en het moet 9.6 zijn. Maar PSE14 weigert te upgraden naar 9.6! Dus ik moet converteren naar .dng formaat (maar dat vind ik geen werkbare optie, weer meer tijd en software en handelingen nodig) of ik moet upgraden naar PSE15. Kost me minimaal € 80,- alleen maar om de RAW bestanden van mijn nieuwe cameraatje te kunnen bewerken…

Ik vind dat een hele slechte zaak! Is ’t nou echt zo’n vreselijke klus om een RAW plug-in uit te brengen? Ik zou van een grote organisatie als Adobe wel meer support verwachten!

Ik ben tevreden als ik de RAW RW2 bestanden van mijn Panasonic Lumix direct kan inlezen in Photoshop Elements 14.

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Adobe

11 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Adobe nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Schluter38