Klacht: CAM module

op 02 juli 2012 over Caiway in de categorie Alles-in-1

Ik heb telefonisch het alles in 1 pakket aangevraagd voor 2 tv’s met cam module.
Bij ontvangst van het pakket zaten er netjes 2 smartcards bij maar maar 1 cam module. vanuit Goud a naar Naaldwijk gereden om een cam module op te halen (dit was telefonisch toegezegd) en wat schets mijn verbazing, ik moest daar 49 euro voor afrekenen! na een discussie met de bedrijfsleider ben ik daar niet accoord mee gegaan, aangezien er nergens staat vermeld dat een 2de cam module zelf aangeschaft dient te worden.
Ik vind het niet erg om iets te moeten betalen maar dan moet dat wel worden worden aangegeven. zie tekst hieronder van de voor de aanschaf + algemene voorwaarden:

smartcardCaiway biedt de dienst extra smartcard aan. De extra smartcard kunt u bijvoorbeeld gebruiken voor de tv met digitale ontvanger in de slaapkamer, naast de smartcard die al gebruikt wordt voor uw zenderpakketten. Voor € 1,95 per extra smartcard per maand kunt u uw huidige aanvullende pakketten van Caiway als het ware dupliceren en dus op een andere tv in huis gebruik maken van dit abonnement. U kunt maximaal twee extra smartcards aanvragen. De eenmalige aanschafwaarde van de smartcard is € 19,90.

AANVULLENDE VOORWAARDEN VOOR DE DIENST ‘EXTRA SMARTCARD’ VAN CAIWAY

In aanvulling op de Algemene Voorwaarden CAIW Diensten B.V. gelden de volgende bepalingen. Daar
waar in de Algemene Voorwaarden CAIW Diensten B.V. het woord ‘Toegangscode’ wordt gebruikt, valt
daar tevens onder de Smartcard.

1. Caiway stelt de dienst ‘Extra smartcard’ ter beschikking tegen een extra maandelijkse vergoeding
per extra Smartcard. Met de dienst ‘Extra smartcard’ kan de Klant de Programma’s behorende bij de
door hem afgenomen abonnementsvorm bekijken met een geschikte digitale ontvanger.

2. Caiway wijst er uitdrukkelijk op dat de Klant gehouden is alle extra Smartcards uitsluitend te
gebruiken op het bij Caiway bekende adres zoals bedoeld in artikel 14.8 van de Algemene
Voorwaarden. Het is de Klant niet toegestaan een extra Smartcard aan derden ter beschikking te
stellen of te gebruiken op een ander adres. De Klant is gehouden Caiway onmiddellijk in kennis te
stellen van verlies, diefstal of ontvreemding van een extra Smartcard.

3. Caiway is gerechtigd te controleren dat de extra Smartcards worden gebruikt in overeenstemming
met de Algemene Voorwaarden en deze Aanvullende Voorwaarden. De Klant zal zijn medewerking verlenen
aan iedere controle door of namens Caiway.

4. Indien het gebruik van een extra Smartcard door de Klant in strijd is met de Algemene
Voorwaarden of deze Aanvullende Voorwaarden, dan zal de Klant een dadelijk opeisbare boete van
€ 500,- verschuldigd zijn. Caiway is alsdan tevens gerechtigd de dienst ‘Extra smartcard’ te
blokkeren en/of de Overeenkomst met de Klant per direct te beëindigen.

levering van een cam module tegen 0,00 kosten

5 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Caiway in behandeling genomen

5 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Caiway een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Caiway

Heeft op 02 juli 2012 om 13:42 geantwoord

We hebben telefonisch contact opgenomen. We kregen geen gehoor. De klant is via de site van klacht.nl geinformeerd.

Caiway levert -via actievoorwaarden- eenmalig een digitale ontvanger. De ontvanger kan een los apparaat zijn maar ook een CAM module. Indien u op meerdere TV's in huis wilt kijken moet u voor iedere TV een losse ontvanger of CAM module aanschaffen.

Harma
Caiway Webcare Team

5 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van Caiway beoordeeld.

Alle klachten die gemeld zijn door bendebest