Klacht: CAK LEES DIT AUB EN DOE ER WAT MEE !!!!

op 23 maart 2013 over CAK in de categorie klachtmelden

Hallo Ik woon sinds twee jaar in een instelling voor mensen met een beperking met de instelling waar ik woon is niks mee maar de gene aan wie ik betalen moet CAK dus nou ik begrijp er echt niks meer van! Ze maken het “ons” hier en zichzelf zo moeilijk echt niet te begrijpen. Waar zal ik eens beginnen. Ik ben nu net een maand klaar met het afslossen van mijn schuld aan het CAK. De reden dat ik een schuld had bij het CAK lag niet alleen bij het CAK maar groot en deels wel! De afspraak zou zijn dat ik iedere maand een acceptgiro zou ontvangen met daarin het bedrag wat ik betalen moest. Maar nee ! Om de drie maanden kreeg ik een acceptgiro en moest ik dus in een keer die drie maanden betalen. Nu begrijp ik dat CAK zei Ja maar mevrouw dan had u het geld daarvoor appart moeten leggen. Maar uh herinnering IK WOON IN EEN INSTELLING EN IK HEB EEN BEPERKING! Waarom maken jullie het ons zo moeilijk? Netzoals dat wanneer we aanvragen of het mogelijk is om automatisch incasso te kunnen hebben nee daar doen jullie niet aan. Weet je ik ben allang klaar met het CAK maar omdat ik hier nog woon moet ik me wel aan de regels houden en dat doe ik ook! Maar vorige maand was ik klaar met aflossen met de schuld bij jullie en er kon geen eens een brief of telefonisch contact vanaf met mevrouw u bent klaar met betalen. Of ter herinnering mevrouw u moet nu weer iedere maand geld apart houden omdat wij “CAK” te lui zijn om maandelijks een acceptgiro te sturen……. nou ik vind het echt belachelijk allemaal ! Ik ben dan wel iemand die in een instelling woon voor mensen met een beperking maar dom ben ik niet en ik ben iemand die gelukkig geen blad voor de mond heeft maar er zijn ook ZAT mensen die hier in mijn omgeving ook bij het CAK wonen/betalen die geen raad meer weten HOE ze de draad moeten oppakken DOOR het CAK!

Wij wonen hier ieder met een eigen reden en problemen en wij wonen hier om een GOEDE toekomst op te bouwen en te LEREN omgaan met bepaalde dingen! Maar het CAK geeft ONS alleen maar een GROTER probleem er bij en dat is een brok ellende !!!

Mijn oplossing lijkt me heel simpel. Stuur aub niet om de drie maanden een acceptgiro maar iedere maand zodat wij het overzicht kunnen behouden. Daarnaast zou het een stuk makkelijker zijn vanuit ons en vanuit jullie om automatisch incasso te gaan doen dat het dus automatisch van rekeningen af geschreven word. Zo voorkom je dus onbetaalde rekeningen ;)!!!! Ik hoop echt dat jullie er wat aan gaan doen !!

7 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

7 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

7 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 11 april 2013 om 10:17 geantwoord

Wij hebben per e-mail deze klant uitleg gegeven over de verzending van facturen en acceptgiro's. Voor de maandelijkse betaling is het wel mogelijk een machtiging voor een automatische incasso af te geven. Een machtigingskaartje voor een automatische incasso hebben wij naar de klant toegestuurd.

De klant vraagt aan ons iets met deze klacht te doen. Het CAK is constant bezig de dienstverlening te verbeteren. Deze klacht nemen wij mee in onze verbeterplannen.

Deze klacht beschouwen wij als opgelost.

Alle klachten die gemeld zijn door kimteunissen