Klacht: CAK houd onrechtmatig geld in

op 12 juli 2016 over CAK in de categorie

Per 31 mei 2016 woon ik niet meer bij Begeleid wonen en dus geen zorg met verblijf. Nu is alles afgemeld, ik sta niet meer ingeschreven op het adres, ben afgemeld bij de instantie die zorg leverde en ook bij het CAK is gemeld dat ik er niet meer woon.

Toch is in juni nog betaald voor zorg met verblijf. Daar is direct achteraan gegaan en ondanks dat er is toegezegd dat het vanaf juli veranderd zou zijn, zie ik op mijn betaalspecificatie van juli dat wederom het bedrag WIZ ingehouden gaat worden.

Ik heb nog geen geld terug ontvangen over de maand juni, dat duurt 30 dagen en dan moet dit voor de maand juli ook weer zeker?

Ik heb gewoon een woning die betaald moet worden en dar kon in juni al niet en nu gaat juli hem ook niet worden. Moet ik mezelf in de schulden steken door deze domme fout?

Ik wil dat per direct deze fout recht gezet gaat worden. Ik wil dat de wijzigingen correct doorgevoerd worden en ik wil deze week nog bericht krijgen dat het bedrag over juni naar mij gestort gaat worden en dat het geld voor de maand juli niet ingehouden word.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 22 juli 2016 om 14:42 geantwoord

Geachte mevrouw De Vries,

In uw klacht van 12 juli 2016 schrijft u dat wij onterecht de eigen bijdrage inhouden op uw uitkering.

Wij hebben inmiddels telefonisch contact met u gehad. De onterecht ingehouden eigen bijdrage van juli 2016 hebben wij vandaag aan u uitbetaald. U ontvangt de eigen bijdrage van juni 2016 volgende week van ons terug.

De zorginstelling kan daarnaast nog een verklaring bij ons indienen. Stuurt de zorginstelling de verklaring ondertekend naar ons op en voldoet deze aan de voorwaarden? Dan berekenen wij voor de laatste 6 maanden een lage eigen bijdrage. Dit betekent dat u voor de periode vanaf 1 december 2015 tot en met 1 juni 2016 nog een bedrag terugontvangt. Wij raden u daarom aan om contact hierover op te nemen met de zorginstelling.

Wij hopen dat u hiermee geholpen bent. Voor vragen kunt u ook altijd contact opnemen met ons gratis informatienummer 0800-0087.

Alle klachten die gemeld zijn door Joycdevries