Klacht: Bussen vol

op 05 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Iedere dag om 8.01 zit de bus naar groningen (qliner 314) vol voordat deze alle haltes is gepasseerd. Iedere dag blijven er minstens 10 man staan bij halte transferium oost (Drachten), om te wachten op een volgende bus.
Soms is er om deze tijd wel een extra bus en soms niet. Je kan er niet vanuit gaan dat je optijd op je bestemming aankomt.
Arriva kan hier makkelijk op in spelen door standaard een extra bus in te zetten. Helemaal aan het begin van een nieuw schoolperiode.

Ik ben tevreden wanneer er standaard extra bussen worden ingezet op het traject Drachten-Groningen (lijn 314) rond 8 uur, zodat er niemand blijft staan en iedereen gewoon op de gewenst tijd op zijn bestemming komt.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 05 september 2018 om 10:04 geantwoord

Beste Corine1994,

Wat jammer om te lezen dat je deze ervaring hebt met 1 van onze bussen. Ik kan me voorstellen dat je hier niet tevreden over bent.

Onze chauffeurs melden bij de verkeersleiding het aantal reizigers bij onvoldoende capaciteit en als er reizigers blijven staan. Deze rapportages worden dagelijks gelezen door de rayonleiding. Zodra er een vast patroon wordt vastgesteld in de bezetting van een bus en er onvoldoende capaciteit is, wordt er indien mogelijk een extra bus ingezet. Wij proberen onze bussen zo efficiënt mogelijk in te zetten waardoor het niet altijd mogelijk is een extra bus in te zetten. Wij beiden onze excuses aan voor het ongemak dat je hierdoor hebt ondervonden.

Mocht je nu of in de toekomst nog vragen hebben over deze melding of een ander voorval, dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, of ons Facebookaccount. Je vindt ons onder @Arriva_NL en www.facebook.comArrivaNederland

^Jessica
Medewerker klantenservice Arriva