Klacht: Bussen moeten zich aan de afgesproken tijden houden

op 12 mei 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Geachte meneer of mevrouw

Dit is helaas de zoveelste keer dat dit gebeurd.

Ik woon in Noordwijk en stap elke ochtend op bij schiestraat Noordwijk. Vandaag was ik van plan om bus 21 te nemen die hier om 10:36 zou vertrekken. Ik had voordat ik ging lopen van huis bekeken of de bus eventueel eerder of later zou zijn maar dat was niet van toepassing volgens de site. Toen ik onderweg was naar de bus zag ik om de presiesen tijd van 10:32 een bus rijden en toen ik om 10:34 bij de bushalte aan kwam zag ik dat hij van het bord verdwenen was.

Dit is helaas niet de eerste keer dat dit gebeurd.

Ik hoop dat u mij zo snel mogelijk kan helpen en eventueel uw mening en antwoord via mijn email kan sturen.

Sharaya Zonneveld

Telefoon nummer: ‭‭+31 6 37 46 94 05‬‬
Email: sharayazonneveld@live.nl

Als u mijn probleem en klacht serieus neemt ben ik al blij genoeg helaas zijn mijn schoennen nu wel kapot door de regen

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 12 mei 2017 om 11:26 geantwoord

Beste Sharaya,

Jammer om te lezen dat je de bus hebt gemist omdat deze te vroeg is vertrokken. In het volgsysteem van de bus zie ik dat lijn 21 vanochtend 1 minuut te vroeg, dus om 10:35 vanaf halte Schiestraat is vertrokken. In de dienstregeling van lijn 21 zie ik dat halte Schiestraat geen tijdhalte is waar de vertrektijd afgewacht dient te worden. De vertrektijden zijn bij benadering, mocht het druk zijn op de weg of er is een hinderlijke verkeerssituatie onderweg dan kan er vertraging ontstaan. Maar het kan ook voorkomen dat het rustig is en soms is de bus daardoor iets eerder bij de halte. Aangezien het in sommige gevallen gevaarlijke verkeerssituaties kan veroorzaken, mag een bus niet bij iedere halte de vertrektijd op de halte afwachten. Excuses voor het ervaren ongemak!

Mocht er onverhoopt in de toekomst weer eens iets zijn dan adviseer ik je om contact met ons op te nemen via onze Twitterpagina, Facebookaccount of ons online contactformulier: https://bit.ly/2aSlk6X.

^MR
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Sharaya