Klacht: Bussen in Friesland vallen onder Groningen

op 03 september 2018 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Het abonnement van onze dochter is bijna afgelopen en kan niet verlengt worden doordat die abonnementsvorm is komen te vervallen. Een nieuw abonnement is extreem veel duurder (ruim €1000,- ) omdat Arriva heeft besloten dat de enige bussen die vanaf ons huis in Drachten rijden (de 304 en 314) Groningse bussen zijn en dus buiten Altijd Vrij Fryslan vallen. Ze gebruikt deze bus alleen binnen Drachten om bij het centrum te komen waar ze overstapt op een andere bus. De klacht is dus concreet dat er alleen een Groningse bus in een deel van Drachten rijdt.

Wanneer de 304 en 314 binnen Drachten gewoon binnen het abonnement Altijd Vrij Fryslan (stad, streek en q-liner) komt te vallen.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 03 september 2018 om 10:41 geantwoord

Beste RemyenJoor100,

Wat balen dat je dochter geen gebruik kan maken van het Altijd Vrij met lijn 304 en 314.

Je geeft aan dat Arriva besloot dat deze lijnen bij Groningen horen. Dit is onjuist. Dit is door de provincies besloten.

Daarom zal het abonnement Altijd Vrij Fryslân niet geldig zijn op deze lijnen. Wel kun je een Sterabonnement overwegen met centrumzone 1441 en sterwaarde 5 (197,55 euro per maand of 1975,50 euro per jaar).

^Wouter
Medewerker Klantenservice Arriva

Heeft op 03 september 2018 om 11:04 geantwoord

Dit is natuurlijk geen oplossing. Het afgelopen jaar betaalden we iets van €790,- voor een jaarabonnement voor haar voor het traject Drachten - Hurdegaryp en volgend jaar bijna €2000,-? Dit noemen wij geen oplossing voor de klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door RemyenJoor100